Een pup eet bijna evenveel voeding als een volwassen hond van hetzelfde ras. Alleen moet het worden verdeeld in 4 of 5 porties in plaats van de gebruikelijke twee porties.
De eerste 6 maanden groeit een pup het snelst. De drie volgende maanden gaat het een stuk langzamer en mag de hoeveelheid voer per dag worden onderverdeeld in drie delen. Na 9 maanden beschouwen we de hond als uitgegroeid in de hoogte, maar krijgt hij meer 'bone'. Dit betekent dat hij uitbouwt in de breedte en eventueel in borstomvang toeneemt. Na 9 maanden is twee maaltijden per dag genoeg.

Dit alles betekent dus dat je bij benadering moet uitvinden welk gewicht je hond zal hebben als hij volwassen is. De dierenarts kan je naar aanleiding van zijn huidige gewicht daar uitsluitsel over geven. Dan lees je op de voerzak wat de hoeveelheid is die de hond per dag ongeveer moet hebben. Een en ander is weer afhankelijk van de energie die de hond heeft. Een zeer energieke hond zal meer gebruiken dan een slome hond en een werkhond meer dan een schoothond.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/pup%20groeicurve.html

Met deze groeicurve kan je met behulp van het huidige gewicht en de leeftijd zien of je hond goed groeit en wat hij in de toekomst gaat wegen. Ik hoop dat je deze statistiek kan lezen en begrijpen.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor dit antwoord, ik heb dit antwoord besteed aan m'n project!