nee, je moet er minstens twee nemen, het zijn groepsdiertjes.
de mannetjes vooral kunnen flink stinken.
de vrouwtjes hebben weer als nadeel dat je ze moet laten steriliseren.
het zijn slimme en nieuwsgierige diertjes waar je veel plezier aan kan hebben, maar waar je ook veel tijd in moet willen steken.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

NEE!!!!
ze stinken, maken alles kapot en bijten...
sorry voor de liefhebbers, dit is mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is mijn ervaring ook. Totaal niet aaibaar.
14 jaar geleden
Ik heb er zelf twee in de opvang gehad. Het zijn heerlijke dieren als... Je het niet erg vind dat ze je planten uit graven,allerlei voorwerpen uit huis op de meest onmogelijke plekken te verstoppen, ze zijn heel erg eigenwijs en ze kunnen je tot wanhoop drijven. Daarintegen kunnen ze ontzettend lief zijn,ze zijn ontzettend speels en om ze voldoende gestimuleerd te houden zal je er heel veel tijd in moeten steken of een tweede fret erbij. Dus, of ze leuk zijn, ja! Maar verdiep je goed voordat je eraan begint. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor jou misschien wel. Voor de fret niet. Die hoort in de natuur thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klopt niet, Oeroeboeroe. Een fret in het wild is zoiets als een moderne hond in het wild, maar dan met veel lagere overlevingskansen. Dit is een misverstand dat vaak voorkomt, maar de fret is een dier dat al héél lang gedomesticeerd is. Fretten werden ingezet bij de konijnenjacht (ze passen namelijk in een konijnenhol) en zijn er dan ook op gefokt om dat konijn *niet* dood te bijten. Je prooi niet doodbijten is niet zo goed voor je overlevingskansen. Fretten lijken misschien op marters e.d., maar het zijn geen wilde dieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I stand corrected! Weer wat geleerd.
Een konijntje is leuk, en helemaal als je die zindelijk hebt gemaakt. :)
Een fred moet gewoon ontzettend veel aandacht en is best wel druk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt een beetje aan het feit wat je 'leuk' vindt.

Sommige zijn er helemaal lyrisch van, andere denken er niet over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een fret aan wilt schaffen, kan je het beste jezelf eerst flink verdiepen in wat een fret nu eigenlijk is, hoe je zo'n dier moet houden etc. Het zijn leuke dieren in de handen van mensen die weten hoe ze ermee om moeten gaan. Het zijn groepsdieren, dus neem er dan in ieder geval 2. Wellicht kan je eerst eens bij mensen gaan kijken die fretten houden. Dan heb je vast een indruk van wat je allemaal nodig hebt en hoeveel ruimte ze nodig hebben.

Bovenstaande is eigenlijk voor elk aan te schaffen huisdier van belang.

Ik moet helaas ook zeggen dat ik ze verschikkelijk vind stinken. Een natte hond ruikt lekkerder. Echter vraag het een frettenliefhebber en die vind het meevallen, dus wellicht went het ook wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een fret is een heel gezellig huisdier, alleen oppassen dat hij niet naar buiten verdwijnt, hij is erg nieuwsgierig.