moet onze poes de rest van haar leven hypoallergeen voer?

onze kater en poes zijn altijd dol geweest op blik, en aten weinig brokken.
Daarom ben ik een poosje geleden overgestapt op een ander merk brokken. Dit aten ze graag. Echter vrij snel daarna kreeg onze poes een hele kale buik, en likt er veel aan. Meteen naar de dierenarts natuurlijk, en op internet en GV gekeken. Overal was het meest waarschijnlijke antwoord: eiwitallergie. De arts heeft haar een injectie gegeven tegen allergie, en we kregen het advies om geen nieuwe brokken meer te geven, alleen het oude voer. Ze was snel van de jeuk af.

Toen na 4 weken de injectie uitgewerkt was, begon het opnieuw. Vorige week zijn we dus weer naar de dierenarts gegaan. Ze heeft weer een injectie gehad, maar die helpt niet zo snel als de vorige. Nu na een week is ze nog steeds rusteloos en likt ze veel. Ze ligt echt languit op haar rug om haar gloeiende buik zo veel mogelijk lucht te geven. Dat rusteloze kan ook komen door verveling: met die gure vrieswind wil ze niet naar buiten.

We hebben hypoallegene brokken (Royal Canin) aangeraden gekregen. Het goede nieuws: ze lusten ze graag. Het slechte nieuws: nu de kater ineens zijn blikvoer laat staan en ook met het dieet voor de poes mee-eet, zijn we 54 euro per maand kwijt aan brokken.

Het belangrijkste is natuurlijk dat de poes zich lekker voelt en niet ziek.
Maar nu ik mijn baan kwijt ben, moeten we iedere maand bijpassen van ons spaargeld, en dan is 54 euro per maand aan voer erg veel.
Dus hoe lang moeten we ze nog kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Twee antwoorden. 1.Bij www.zooplus.nl, kan je per zak minimaal €11,00 besparen. Zie link.
2. Zelfde vroeger ook gehad met onze kat. Bleek het een allergie te zijn van een kunststof kleedje te zijn waar hij heel graag met zijn buik op lag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die ZOOplus heb ik inmiddels een zak besteld.
blijft duur, maar scheelt toch flink. Zo'n kleedje, hoe ben je daar nou achter gekomen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben nagegaan wat er thuis was veranderd sinds de allergie optrad. Lijkt me bij jouw kat ook het proberen waard, immers waarom alleen allergie op de buik en niet elders?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zooplus duitsland is vaak nog goedkoper. Het kan idd een contact allergie zijn, laat haar een flinke tijd op dit voer, sowieso tot 6 weken na de injectie, die is dan pas volledig uitgewerkt.
Als het dan niet terug is, moet je aan een voedselallergie denken. Komt het wel terug dan heb een groot gedeelte van voer uitgesloten en kan je andere oorzaken onderzoeken.
Ga niet meerdere dingen door elkaar proberen want als er dan iets helpt weet je niet meer wat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zooplus scheelt inderdaad, al blijft het duurder.
En we kijken ondertussen verder of het iets anders kan zijn.
deze week zijn haar anaalklieren geleegd, en volgens mij voelt ze zich nu al wat beter. Die verstopping in haar anaalklieren zou ook aan het andere voer gelegen kunnen hebben: ze had veel dunnere ontlasting daarvan. En zo'n verstopping schijnt ook te jeuken/ pijn te doen.
voorlopig proberen we nog een paar weken het hypoallergene dieet, tot de prednison-injectie uitgewerkt is.

Andere antwoorden (1)

zou de dierenarts vragen of er niet een goed en goedkoper voer is met de zelfde werking en ook lekker.