Er zit een muggenlarfje in het bekje van mijn baby guppy, wat moet ik doen?

Ik heb gister mijn babyguppy's muggenlarven gegeven. Ik heb ze wat fijn gevreven tussen mijn vingers maar er zat helaas toch een hele tussen.
Bij een baby gup van 1,5 cm gaat dit niet naar binnen, kan ik dit gewoon laten zitten of wat kan ik nu het beste doen?
De andere baby visjes hebben het geprobeert af te pakken, maar dat laat dit visje niet toe.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor alle duidelijkheid, de helft van het muggenlafje zit in het gupje en enkele milimeters hangt eruit, nauwelijks tot niet te pakken met evt een pincet.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb de vissen 2 dagen geen eten gegeven in de hoop dat de andere vissen het larfje zouden afpakken, dat is dus gelukt, het larfje is uit zijn bekje.....pffff.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zijn versie van een lolly.. Laat hem lekker

Het beste antwoord

NIETS doen en zeker niet proberen het met de handen eruit te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de vissen 2 dagen geen eten gegeven, het larfje is een kwartier geleden eindelijk uit zijn bekje... hoe, weet ik niet, het is eruit:)

Andere antwoorden (1)

Ik zie dat het 8 uur geleden is dat je je vraag hebt gesteld. De kans is groot dat het larfje er niet meer uitsteekt. Het feit dat het in de bek van het guppen babietje paste betekent dat het inderdaad mogelijk is voor het gupje om het op te eten.

Het gupje zal er waarschijnlijk lange tijd genoeg aan hebben, anders denk ik dat je een groter aquarium zal moeten aanschaffen voor 'Moby Dick'.

Leet je nog even weten hoe het gegaan is?