Kan het kwaad als ik (eigen) vogel veertjes gebruikt als hobby materiaal?

Mijn parkiet is in de rui en heeft prachtige veertjes die ik kan gebruiken om mijn eigengemaakte kaarten te versieren. Nu kun je in de winkel wel pakketjes veertjes kopen, die zijn allemaal geverfd. Ik vroeg me af of ik die van mijn eigen vogeltje ook kan gebruiken, dit voor eventuele bacteriën, of klein ongedierte.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Stop de veren een paar dagen in de vriezer, dan is het vrij van bacteriën en ander ongedierte.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik vermoedt dat het weinig tot geen kwaad kan,om de veertjes onbehandeld te gebruiken, maar leg ze voor de zekerheid een paar dagen in de vriezer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is heel normaal, dat je het te ver zoekt, achteraf had je het zelf kunnen bedenken. Ik heb daar ook een handje van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is wel een goeie

Andere antwoorden (2)

Je kunt ze waar nodig even afvegen met een vochtige tissue en dan zal het wel meevallen met die bacteriën.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik ook.
Iemand zit hier te minnen...........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kan maar 1 plus geven ter compensatie van die 2 minnen
laten ze dan reageren wat er niet goed is aan je antwoord. mijn parkieten hadden ook van die mooie veertjes, en die zijn gewoon schoon. Zonde om weg te gooien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Compensatie + ;-)
Ik gebruik ook vogelveren.
Gewoon veren, van allerlei, die ik vind in het park enzo.
Die was ik even goed uit in een sopje, afwasmiddel ofzo.
Even laten weken, goed afspoelen en laten drogen.
Dan gebruik ik ze gewoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap die minnen niet.
Iets wat schoon is, is schoon.
En dus te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krijg je van mij ook een plus, die vriezer hoeft echt niet, je plakt het op papier, je eet ze toch niet op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
compensatie + ;-)