Mijn jong konijn van 10 dagen piepte bij het plassen, is dit normaal?

Ik heb 4 konijntjes van 10 dagen oud, ik voed ze zelf met kittenmelk en erna laat ik ze plassen op een krant. Soms heb ik al bij de andere gemerkt dat ze kort eventjes piepten als ze plaste, maar 1 van konijntjes piepte heel lang en zijn plas kwam er ook met veel moeite, leek me, in 4 keren uit terwijl het konijntje normaal vlot alles in 1 keer uitplast zoals de andere. Scheelt er iets met mijn konijntje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ff dierenarts bellen als je een telefoon hebt

Het beste antwoord

Ik zat vroeger op het Wellant College, en daar hadden we jonge hangoor konijntjes. Een van de jongen piepte ook tijdens het plassen, en die werd door onze school naar de dierenarts gebracht, het bleek fat ze een vorm van blaasontsteking had. Dat werd binnen (ongeveer) twee weken verholpen met antibiotica, en het konijntje is er helemaal bovenop gekomen :) , u kunt het best wel snel zijn, want het beestje kan bloed plassen, en dat kan gevraarlijk worden. Succes!