1 sluierstaartvis word steeds aangevallen door de andere sluierstaarten. Wat kan ik hieraan doen?

Deze sluierstaart word keihard op de grond gesmeten. De andere vissen blijven aanvallen. Ook happen ze de hele tijd in haar staart. Ze heeft geen moment rust. Dit duurt al een paar weken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al een paar weken??? Wat dacht je van apart zetten...???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dát weet ik niet, ik weet niet of vissen wel door hebben dat zij wel/niet in hun ''huisje'' zijn. Gewoon niet meer bij elkaar houden bedoelde ik dus haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goos, ik denk niet dat dat iets uithaalt. Ik denk ook niet dat de vraagsteller hier op doelt.

Het beste antwoord

Hoe hard je het ook probeert, vissen zullen nooit naar je argumenten luisteren, laat maar staan bang worden voor straf als ze niet stoppen met pesten van zijn maatje.
Dus dan maar uit elkaar halen.

Mocht je in de verleiding komen het aquarium in twee delen te scheiden met een netje of glas, bespaar je de moeite: dat zal alleen voor extra stress zorgen, want de "daders" zullen de aanwezigheid van de slachtoffer niet tolereren, en omdat ze hem niet kunnen bereiken, dan zullen ze allemaal onrustig worden.

Wat de andere vissen heeft getriggerd om de andere aan te vallen zal waarschijnlijk een raadsel blijven: ze voelen zwakte, een vreemde geur, verveling (ja, ja...) of gewoon "afwijkend gedrag".
In de natuur zou de zwakke vis simpelweg wegzwemmen, in je kom lukt dat niet, dus moet ze zelf voor een veilige haven voor hem zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is de natuur en kan je niets tegen doen. Deze is waarschijnlijk zwakker dan de rest en de andere willen hem/haar verdrijven uit de school. Aangezien ze/hij de bak niet uit kan komen ze steeds weer met elkaar in aanraking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste wat je kunt doen is voor de andere sluierstaart een aparte kom kopen en een nieuw maatje uitzoeken. Wanneer de sluierstaart alleen in een aquarium kan/hoort dan kun je kijken of je hem kan verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe groot is de bak waar de vissen inzitten? Hoeveel vissen heb je?
Als de bak groot genoeg is, kun je proberen kunstmatige schuilplaatsen te maken door bijvoorbeeld planten anders neer te zetten of een steen/stuk kienhout te plaatsen. Vaak verandert het gedrag van je vissen als je de omgeving verandert en er dus nieuwe territoria gemaakt moeten worden door de bewoners.
Maar nogmaals, als de vissen in een kleine bak of kom zitten kun je de zwakkere er beter uithalen. Wacht hier niet te lang mee, want de aangevreten staart is gevoelig voor schimmels en bacterien en als de vis ziek wordt is de kans op genezing uiterst klein omdat de vis al verzwakt is door alle aanvallen.