mag ik water uit mijn vijver in mijn aquarium doen? Dit om sneller goed milieu te creeren....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (3)

Nee..de bacteriecultuur van een aquarium is totaal anders dan van een vijver.....bacterial kopen bij speciaalzaak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger werd aangeraden (ik heb het over meer dan 25 jaar geleden) om slootwater uit een heldere sloot te gebruiken. Nu zou ik dat wegens vervuiling niet meer doen...De vijver is, indien schoon, geen probleem, maar voegt niet veel toe. Na de vrieskou is het leven nog niet erg op gang gekomen. Zoals boven al geadviseerd: spul kopen, of enten met water van iemand met een goed draaiend aquarium.

Toegevoegd na 43 seconden:
PS denk ook aan het risico van parasieten in aquaria en vijvers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in een vijver zitten aardig wat beestjes die je niet in je aquarium wilt...
muggenlarven, libellenlarven (erg agressief naar je vissen)
en allerlei parasieten. Een plus dus voor Mendelssohn. Ik ben het helemaal met hem eens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank
Mijn opa heeft een niet-heldere vijver en hij neemt om de zoveel tijd een vis of 2 uit zijn vijver en zet ze in het aquarium. Ik denk wel dat hij geen water van de vijver in zijn aquarium doet, gezonde vissen kunnen er normaal wel tegen als je ze eerst wat aan de temperatuursverandering doet wennen