kun je een (echte) oude romeinse kruik in je aquarium gebruiken als decoratie? (zie uitleg)

Ik wil, sparen voor een groot aquarium 120 x 50 x 70 ongeveer, ik wil er een blikvanger in doen, ik dacht zelf aan filterzand op de bodem met grasplantjes, en een kruik. bijv.

ik wil dan een kruik met een brede hals, vanwege mijn vissen die ik erin ga doen (Sluierstaarten)
dan wil ik aan de zijkant een gat erin maken zodat ze er door kunnen zwemmen.

maar is dit enigszins mogelijk, of geeft de kruik iets af in het water wat dan weer niet goed is voor de vissen????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als u kiest voor een zoetwater aquarium zou ik dat zeker niet doen want die kruiken geven enorm veel mineralen af in het water en kunnen het slecht maken.
Als u dat toch wilt als zierelement kan u beter voor een in kunstof kiezen.