vis heeft luchtbel/zak onder de kop. Er zit een steentje in. Hoe kan dat eruit gaan?

Ik heb een Sluierstaart, maar die heeft onder de kop een soort luchtbel of zakje. Je kan het vergelijken met die opgeblazen kieuwen van een Blaasoog.
Maar nu is daar een klein steentje ingekomen. Ik weet niet hoe, maar het zit er. Hij zwemt gewoon normaal verder.
Hoe komt dat steentje er weer uit? En heeft de vis er last van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg onduidelijk foto maar ja vissen op foto zetten is een probleem lukt bijna nooit goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste antwoorden op je vragen ga je bij een gespecialiseerde DA krijgen. Als je inzit met het welzijn van je dier is een DA-bezoek dus misschien het overwegen waard?

Het beste antwoord

ik zou er niets aan doen aangezien hij er geen last van heeft.Is het al een tijdje zo? Denk dat de natuur zijn gang moet gaan en dat hij er vanzelf weer uitgroeit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee het steentje zit er sinds 2 dagen. en hoe moet dat eruit groeien dan? maar ik zal het in de gaten blijven houden, kan eigenlijk ook verder niks doen denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee je kan niets doen en zou ook niets doen.Misschien groeit het eruit zeg maar zijn lichaam werkt het naar buiten.Maar in elk geval met rust laten word het alleen maar minder van zeker als hij gewoon zwemt zijn eigen ding doet zoals voorheen en goed eet.

Andere antwoorden (1)

Het is überhaupt onduidelijk of vissen pijn ervaren. Indien dit het geval is heeft je Sluierstaart sowieso pijn. Dit komt doordat de sluierstaart tijdens de kweek misvormt is (uitpuilende ogen, bochel in de rug, luchtblaasjes, dubbele vinnen en staarten, opgezwollen buikjes, vervormd blaaskanaal)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet toch zeker dat ieder dier wel pijn kan voelen, al is t een vis.
maar hij zwemt gewoon zoals altijd, eet goed, vinnen staan recht. geen teken van ziekte of pijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een vis reageert op pijn, dat is gebleken uit onderzoek. mutaties hoeven niet per definitie pijnlijk te zijn.