Is het verstandig om een ingepakt wc rolletje met voer er in aan me hamster te geven?

Hallo,

Ik dacht eens om een ingepakt wc rolletje met voer erin aan me hamster te geven. Zo heeft hij wat uitdaging om ze voer op te eten. Maar als hij het wc papier eraf scheurt, gaat hij het dan op eten. En wordt hij dan daar ziek van?

Bedankt voor die reacties

Voor de zekerheid het is een russische dwerg hamster.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Hamsters vinden het leuk als je ze een wc-rol of wc-papier geeft. Ze versnipperen dit en gebruiken dit als nestmateriaal. Ze vinden dit lekker zacht en aangenaam om in te slapen.

Maar pas op als je een waterbakje in de kooi hebt staan. Het kan voorkomen dat een stuk wc-papier in het water terecht komt en dit kan zoveel vocht ontrekken dat je hamster helemaal geen water meer heeft. Maar wanneer het eenmaal als nestmateriaal gebruikt wordt, schuilt dit gevaar niet meer. Dan is het meestal namelijk al erg fijn geknaagd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan gewoon.

Ik heb 4 soorten knaagdieren gehad (Muizen, gerbals, ratten en konijnen) en alle 4 konden ze er prima tegen. De meeste papiersoorten zijn sowieso niet giftig, waaronder dus ook toiletpapier niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kies bij voorkeur ongebleekt (bruin) papier. Het witte gebleekte papier wat veel gebruikt wordt bevat sporen van chemische bleek. Als je je hamster hier regelmatig aan bloot stelt, kan dat schadelijke gevolgen hebben.