Hoe voorkom dat er een hond je blaft ?

In mijn straat zijn er twee sterker , gevaarlijke waakhonden aanwezig ( doberman en german shepherd ). Elke keer als ze me zien komen ze naar de ''kleine'' hek toe en beginnen naar me te blaffen.
Naar andere voorbijgangers en fietser blaffen ze niet , en net wanneer ik voorbij komt lopen komen ze naar me toe en begint te blaffen.

Dus mijn vraag : hoe voorkom je dit.
ik loop al rechtop en maak geen oogcontact.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De honden blaffen waarschijnlijk om hun territorium te verdedigen. En het werkt, want jij loopt door en verlaat hun territorium!
Wat je kan doen in het vervolg; als ze naar je blaffen gewoon blijven staan, en pas doorlopen als ze zijn gestopt met blaffen. Het zal even duren, maar uiteindelijk zien ze in dat jij blijft staan als ze blaffen en doorloopt als ze niet blaffen. Ze willen dat je doorloopt, dus zullen ze steeds sneller stoppen met blaffen, en op een gegeven moment niet meer blaffen.

Dit kan wel een tijd duren, omdat jij dit als enige voorbijganger doet... De andere voorbijgangers 'jagen' ze nog wel weg door te blaffen... Lastig!

Je kan je ook afvragen of het echt van belang is dat ze niet naar je blaffen. Je hebt weinig met de honden te maken, en loopt alleen maar langs...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord. Ik weet niet of het werkt , het duurt idd wel een tijdje voordat ze stoppen met blaffen. Op een gegeven heb ik gehad en heb schijt aan ze

Andere antwoorden (2)

Er zijn verschillende redenen waarom een hond blaft, en als er iemand is die dit de hond mogelijk kan afleren dan is het de eigenaar. Als voorbijganger kan je eigenlijk weinig doen.
Onze hond blaft alleen naar voorbijgangers die ze niet kent, bij haar komt dat vooral door onzekerheid. Wanneer zij op vriendelijke toon tegen haar gaan praten dan begint ze te kwispelen en stopt met blaffen. Dan is ze blijkbaar niet bang meer en is het blaffen niet meer nodig. Je zou dit kunnen proberen. Maar als het niet helpt dan is negeren de enige optie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier om waakhonden, zij beschermen hun territorium, hun terrein, zij blaffen om jou weg te krijgen, als dat 1 keer is gelukt, zij hebben angst of vluchtgedrag bij jou waargenomen, dan blijven ze dat doen, ga eens bij jezelf na, of je er een keer hevig van bent geschrokken, in paniek geraakt, of weggelopen, de enige die dit af kan leren is de baas, maar dat wordt ook voor diegene geen makkelijke klus, iets afleren is moeilijker dan iets aanleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
afleren is lang niet altijd moeilijker dan aanleren. als je maar weet waar het gedrag vandaan komt en weet hoe hierop in te spelen. enkel afleren en niet verder kijken is idd onmogelijk.