Mijn kat slikt de hele tijd, is dat normaal?

Mijn kat slikt de hele tijd tijdens het spinnen zo van: prrrprrrrprrrrrSLIK!

Ik vraag me af of dat normaal is....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
45.4K

Antwoorden (3)

het zou kunnen dat je kat wat misselijk is.
katten die misselijk zijn slikken veel, en likken ook regelmatig de lippen af.
er hoeft niets aan de hand te zijn, maar hou je katje maar even goed in de gaten.
als je kat verder alert is en goed eet, is het waarschijnlijk loos alarm.

Toegevoegd na 15 minuten:
ook een beginnende keelontsteking is een mogelijkheid, ook hier geldt; hou je katje even goed in de gaten.
Rieneke1
11 jaar geleden
Als je kat het altijd al deed of doet, kan het zijn dat het spinnen op zich een speekselvloed opwekt. Mijn ene kat krijgt altijd een loopneus als ie spint.
Maar: katten spinnen soms ook als ze zich naar voelen. Dus hou goed in de gaten of je kat verder in orde is.
Als het slikken ineens begonnen is, kan het inderdaad een teken zijn dat er iets mis is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms kan dit voorkomen door stress. Stel je kat gerust, ik heb het ook voorgehad met mijn kat. Het kan ook zijn door een keelontsteking, dit merk je als het slikken niet gemakkelijk gaat. Voel dan eens of de klieren zijn opgezwollen ( nabij de keel). Indien dit het geval is, ga je best eens naar de dierenarts.