Kat heeft een dik pootje, en opgedroogd bloed tussen zijn teentjes wat kan dit zijn?

Ik heb het afgelopen zaterdag pas goed gezien. Hij liep al een beetje raar, maar het is ook een rare kat haha. Ik zag dat zijn pootje dik was en dat er wat opgedroogd bloed tussen zat. Dit probeerde ik (en mijn vriend) te verwijderen maar tussen de twee middelste teentjes begon hij te miauwen en leek het alsof het pijn deed. Hij is ongeveer 5/6 maanden, en hij is sowieso erg groot voor zijn leeftijd. Groter dan zijn moeder zelfs, kan het daar iets mee te maken hebben? Zijn nageltjes heeft hij allemaal nog, hebben we meteen al gecheckt.
Wat kan dit zijn? Geen commentaar dat ik naar de dierenarts moet, dat doe ik vrijdag mocht het nog niet beter gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij heeft het nog niet lang, want dan had ik het al veel eerder gezien.

Picture for question
11 jaar geleden
3.6K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Je kan zijn pootje misschien even in een bakje lauw water met biotex of soda houden. (minuut of 5 a 10) Mijn katten vinden dat goed, sommige katten willen dat niet. Maar dat ontsmet en dan komt de eventuele troep er misschien uit.

Antwoorden (4)

het kan zijn dat het pootje ontstoken is geraakt, door iets lichaamsvreemds wat erin zit.
hoe dan ook is het pijnlijk als hij vreemd loopt, en het lijkt me dan ook een beter idee morgen even contact op te nemen bij de dierenarts.

gewicht heeft hier niets mee te maken, er zit waarschijnlijk een splintertje of doorntje wat is gaan ontsteken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik zou ook niet langer wachten want dan wordt het van kwaad tot erger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ je
ik zou niet wachten tot vrijdag als ie mank loopt en pootje dik is. Er kan inderdaad iets inzitten en dat kan ingekapseld worden. Een abces is echt pijnlijk voor hem en kan ook op het bot slaan, dan ben je nog verder van huis. Nee, wil je niet bang maken, maar vaak merk je niet hoeveel pijn een dier heeft. Leuke beesies hoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals je het beschrijft lijkt het idd alsof er iets in zit en daardoor een infectie veroorzaakt met een abces als gevolg ( of een beetje te ruig gespeeld/gevochten met een andere kat?). Dit zou de zwelling kunnen zijn. Wat je evt. zelf kan doen ( als de kat dit toe laat ) voorzichtig spoelen met een oplossing van soda of dettol of desnoods gewoon water. Maar idd de dierenarts weet het het beste en kan gelijk ook wat doen. Suc6.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou naar de dierenarts gaan en niet vertrouwen op het eerste de beste antwoord van goeievraag.nl want dit zijn natuurlijk geen professionals.
Misschien kan de dierenarts je aan de telefoon al raad geven.
Het lijkt me niets ernstigs, maar wel erg pijnlijk voor je kat, dus ik zou snel contact opnemen.
Succes!