De meeste melkproducten worden door honden minder goed verdragen, omdat honden geen of heel weinig enzymen hebben om de lactose in de melk te laten verteren. Net als mensen die allergisch zijn voor melkproducten, kunnen er zich bij honden extreme gassen in de darmen ontwikkelen en kan de hond een vies ruikende diarree krijgen. Het beste kan men de hond geen melkproducten geven, ofschoon kleine stukjes kaas of pure yoghurt bij de meeste honden geen kwaad kunnen omdat dit minder lactose bevat dan de overige melkproducten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een keer is niet erg maar het moet geen gewoonte worden omdat een hond goed voer nodig heeft om energie uit te halen, ze kunnen er wel door aan de schijtterij gaaan omdat het lichaam er niet aangewend is, mijn honmaar hij moet er niet teveel d kan je alles geven van krijgen .

Toegevoegd na 6 minuten:
Vergeet laatste zin , toestel had wat problemen zo te zien