weten honden of een mens een vrouw of een man is?

dat ruiken ze wel bij honden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk van wel, anders heb je geen honden die specifiek bang zijn van mannen of van vrouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze ruiken vast verschil.
Maar of ze "weten" wat dat verschil is?
(Als iets als een loops teefje ruikt is het een loops teefje, zoveel denken ze daar niet bij...) :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies mijn overdenking moordigger, je zou een test op moeten zetten die aantoont dat honden teefjes met vrouwen associeren. Het kan nu gewoon zijn dat ze dus bang zijn voor mens type A en niet voor mens type B. Weten honden van elkaar wel goed wat mannetjes en vrouwtjes zijn? Zit een mannentje niet net zo goed bij een ander mannetje te wachten totdat deze loops is?

Antwoorden (3)

Ja dat kunnen ze. Je ziet ook weleens dat honden banger zijn voor mannen dan voor vrouwen.

Ze kunnen het ruiken en ook zien. Mannen scheiden andere hormonen uit dan vrouwen, en alleen al de lucht van zweet is bij mannen niet helemaal hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zegt nog niet alles, zie reacties bij vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag was : weten honden of een mens een man of een vrouw is. Het simpele antwoord daarop is dus ja. Natuurlijk kan je daarbij nog lang gaan discussiëren over het feit of dit belangrijk is voor een hond en in hoeverre hij hier echt iets mee doet. Maar dat was niet zo zeer de vraag.
Tussen honden gaat het ook om luchtjes, het vrouwtje heeft andere feromonen dan mannetjes. Om even je voorbeeld erbij te nemen, gaat een mannetje niet gewoon bij een mannetje wachten op loopsheid ? Nee, want hij ruikt héél goed dat dit geen teefje is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan nog is het onzeker of een hond weet dat het menselijk mannelijke geslacht overeenkomt met het mannelijke honden geslacht. Je antwoord heeft geen doorslaggevend argument. Het is niet dat ik denk dat het anders is, het gaat erom dat je antwoord niet bevredigend is. Het enige wat we nu "weten" is dat honden, mannen en vrouwen kunnen onderscheiden, nog niet of ze weten dat vrouwen dezelfde rol hebben als teefjes. Is het misschien zo dat reuen vaker een menstruerende vrouw proberen te rijden, dan hebben we wat. Of is het luchtje wat van een man af komt gelijkend op dat wat van een reu afkomt? "Natuurlijk kan je daarbij nog lang gaan discussiëren over het feit of dit belangrijk is voor een hond en in hoeverre hij hier echt iets mee doet. Maar dat was niet zo zeer de vraag." Ik stel helemaal niet dat dat de vraag is, en dat interesseert me ook niet echt, behalve als het een clou geeft om de vraag echt te beantwoorden. Snap je dat er een principieel verschil is tussen mannen en vrouwen kunnen onderscheiden en weten dat het mannen zijn en weten dat vrouwen zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar jij op dit moment antwoord op geeft is de vraag: Kunnen honden mannen en vrouwen onderscheiden? Dat is een hele andere vraag dan die gesteld is echter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja we zullen het moeilijk kunnen weten. We kunnen niet in een hoofdkijken van de honden, he.
Nee,honden ruiken wel verschil.maar als ze geen vergelijkingsmateriaal hebben,zeg bv.,ze komen ergens 1 persoon tegen,dan weten ze niet van welk geslacht deze persoon is.voor de hond is dat dan een mens.
11 jaar geleden
nee, want een hond denkt niet in mensentaal. Ze zien ons gewoon als een ander soort en "lezen" onze lichamen niet zoals wij een Soortgenoot lezen. Onze lichaamsgeuren en uiterlijkheden zegt een hond helemaal niks, hij kan ons alleen "bekijken"/observeren en ruiken en daarop reageren vanuit instinct…....verder zegt het hem niks.