hoe kom ik aan een goedkope/gezonde hond ?

(met goedkoop bedoel ik 50-100 euro)

ben bij het asiel in leiden geweest maar daar hadden ze maar 8 honden.
( 1 had huid-irritatie , 1 was gemeen , 1 had soort bot ziekte.)

Ook heb ik al op marktplaats,speurders,etc. gekeken.

Wat voor opties heb ik nog ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top dat je op zoek bent naar een hond uit een asiel. Dikke plus+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn er toch 8 teveel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedkoop is duurkoop Dirk. Denk goed na voor je een hond aanschaft. Voordeel van een asiel is wel dat ze de honden kennen. Wat voor hond wil je? Honden verschillen nogal per ras, zoek het goed uit wat voor hond bij je past. Daar zijn wel sites voor.

Het beste antwoord

als je in leiden woont, ga dan eens kijken bij de asiels in wassenaar en noordwijk, wellicht hebben ze daar meer keus.
de honden uit deze asiels zijn nagekeken door een dierenarts, en de meeste asiels geven twee weken medische nazorg, mits je naar de dierenarts van het asiel gaat.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste vraag: jij denkt lokaal mee :)

Andere antwoorden (8)

Je kan op http://www.dierenasiel.nl/ kijken. Daar staat een overzicht voor heel nederland

Toegevoegd na 56 minuten:
Een beetje overbodig natuurlijk om hier te gaan noemen dat 100 euro in de kostprijs voor vaccineren & registreren ligt, en je duys niet snel een rashond voor die prijs te pakken hebt. Echter, als je geluk hebt kan je via marktplaats geluk hebben. Dan moet de hond nog wel ingeent ed worden. Wordt het toch weer kostbaarder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens bij speurders in de lokale krant en bij de supermarkt...of informeer bij de dierenbescherming...dierenhotels..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rond deze prijsklasse zal je nooit weten of de hond helemaal gezond is. ik zou afraden particulier te gaan kopen, of je moet deze mensen kennen (of via vriendenkring). een hond kost al snel 250 euro. ik heb bv mijn hond gekocht een paar straten verderop, en deze kostte toen 180 euro, maar dat is al 9 jaar geleden. nu zijn vele vrienden van mij ook aan het zoeken en deze zijn nu rond de 250 kwijt.

ik zou gewoon vele asielen afzoeken, in de hoop dat er iets bij zit. en goed in de buurt gaan zoeken (in supermarkten en kranten de advertenties). misschien vind je wel een goede persoon die wel ervoor zorgt dat de hond is geënt, ontwormt, gechipt, enz...

let op voor de handelaren, en honden uit het buitenland.. deze hebben redelijk vaak ziektes, of een heel historie aan letsel achter de rug. en kies niet meteen de 1ste de beste uit, want ook dit kan gevaarlijk zijn.

succes met rondzoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meerdere asiels in Nederland. Dit is wel erg goedkoop voor een hond, dus kom je al snel bij broodfokkers terecht die je een leuke aanbieding doen. Meestal doorgefokt, of ziek. Ze laten je de schuur niet zien waar ze zitten maar is ineens heel gezellig binnen.

Bij het asiel ben je iets duurder uit maar hebben ze gelijk een paspoort, is gezond, inentingen. Als je dit zelf moet doen ben je al heel erg snel veel geld kwijt. Nagels kunnen ze nog even voor je knippen. En de garantie als het echt niet gaat kan de hond terug. En ook voor vragen. Dus ga aub niet naar broodfokkers.

Honden in een asiel hebben een nieuw baasje nodig. En is er op het moment net niet de hond die jou zoekt is het gewoon even wachten. Niet denken ik wil vandaag een hond.

Hieronder een link met alle beesten die dringend zitten te wachten op een baasje. Laat je niet misleiden omdat deze er zo leuk uit ziet, maar kijk ook eens op google naar de karakters, energieke hond, rustige hond. Welke het beste bij je past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in het asiel vragen ze 140.. ik kan zelf 3000 euro betalen voor een hond, maar ik vroeg advies voor circa. 100 eur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is, ruwweg, 2 sloffen sigaretten, of 2 tanks benzine....
Je denkt erover, een vriend voor meerdere jaren in huis te nemen : moet dat dan 'op een koopje'? Véél belangrijker, dat je een hond vindt, die qua karakter en temperament bij je past .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kon ik je maar een plus geven nieuwsgierig. je kunt inderdaad niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten Dirk.
Als je zoveel kan betalen voor een hond zou ik iets meer uitgeven, dan heb je een gezonde en leuke vriend erbij.
Mijn vorige hond heb ik ook uit het asiel gehaald, en zal dat de volgende keer ook weer doen, op deze manier heb ik het beestje, wat 6 jaar oud was, toch nog een mooi leven kunnen geven.
Ik betaalde hier destijds 77 euro voor (7 jaar geleden)

Simpel antwoord op de vraag: Ga bij een ander asiel kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deden maar meer mensen dat harry een *oud* beestje uit het asiel halen...+
Ik heb zelf 2 zwerfhondjes van deze stichting P.A.W.S. je doet er ook nog heel goed werk mee.
Kijk maar eens op deze site:

http://www.pawsholland.nl/website/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe verloopt dat proces ? bellen,brengen hun hem naar je ofzo ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hond komt dus meestal (soms verblijft deze al in een opvanggezin in Nederland) pas naar Nederland als er een baasje voor gevonden is. Dit doen ze door een uitgebreid kennismakingsgesprek te voeren met het eventuele nieuwe baasje. Als ze dan wederzijds een goed gevoel bij de combinatie hond-baas hebben, gaan ze alles in werking zetten om de hond hierheen te krijgen. Ze vragen daarvoor een vergoeding tussen de € 165,- en de € 230,- voor . De hond is dan geënt, gechipt, ontwormd en voorzien van een paspoort met gezondheidsverklaring. Ook worden de honden getest op Leishmaniose, Ehrlichiose, Filariose (hartworm) en Babesiose.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
250 heb ik wel over. Heb je msn zodat ik je mij je ervaringen kunt delen ?
Heb nog wel 3 vragen voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed van je mariejose+
Een dier is geen gebruiksartikel wat je even in de uitverkoop koopt. Ga naar een dierenasiel of een renormeerde fokker. Overigens het goedkoopste aan een hond is de aanschaf. De bijkomende kosten in de loop der jaren zullen veel hoger zijn, dus ik zal eerst eens overwegen als ik jou was ok ik het kan betalen. En of het niet beter is nog een paar jaartjes te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap al die minnen weer niet. + Jeroen
Bij onze dierenasiel betaal je 100 euro voor een 1+ jarige hond en 150 euro voor een puppy. Je hebt dan wel de garantie dat de hond medisch gekeurd is, gevaccineerd en gechipt.

Marktplaats, Speurders, enz. kan ik afraden. De kans dat je op broodroof stuit of een 'Bulgaars' hondje treft is te groot. Niet doen dus!

Informeer in je kennisen kring. Misschien heb je geluk.

Ik zou eerst goed kijken of je financieel wel een hond kan dragen. Uit je verhaal ben ik hier niet zeker van. Neem pas een hond als je het financieel kan overzien. Houd rekening met dierenarts kosten, vervoerskosten, eten, inentingskosten, gedragscursus voor je hond, etc. Een beetje hond kost al gauw dan 100-300 euro in de maand. Kun je dat missen?