Kan een konijn het parvovirus hebben?

Hi,
Ik had 2 konijntjes tot in de herfstvakantie. Toen is mijn oudste konijntje overleden. Waaraan weten we niet. Hij was niet heel erg oud, volgensmij. Namelijk: 3 jaartjes. Hij zat al 2 jaar bij mijn andere konijntje. Hij was kleiner dan de andere en at minder. We weten niet waaraan hij gestorven was, omdat hij plotseling dood was. Nu is mijn andere konijntje ook niet helemaal lekker. Eerst at ze erg veel en speelde ze heel erg vaak. Dit deed ze ook nog na de dood van het andere konijntje. Nu zit ze opeens erg stil en eet ze slecht. Ik ben ook al sinds de herfstvakantie aan het kwakkelen met mijn gezondheid, nu heb ik misschien het parvovirus. Ik vroeg me af of konijnen dat ook kunnen krijgen of hebben? En zo niet, heeft iemand enig idee wat mijn konijntje kan hebben?

Alvast bedankt,
Groetjes loveusomuch

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken wel iemand: de dierenarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Niels1411 Dat zei ik ook al tegen mijn moeder, alleen die wil niet gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor iedereen....ze is alweer gaan eten. @Kitten, we weten niet of ze medische zorg nodig heeft. Want het kan ook zijn dat ze zich eenzaam voelt....

Het beste antwoord

Nee, je konijn zal geen last hebben van het Parvovirus. Dat ze slecht eet is wel zorgelijk, een konijn dat helemaal niet eet wordt zelfs als spoedgeval beschouwd, deze moet direct naar een arts. Een konijn heeft een snelle stofwisseling en moet de hele dag door kunnen eten (hooi). Van niet eten gaan hun darmen stilliggen en dit is heel moeilijk weer op gang te krijgen. Ik zou sowieso even met je konijntje naar een arts gaan. Vaak ontstaan er haken op de kiezen die in wang of tong prikken, dit is pijnlijk waardoor ze niet meer willen eten. Een arts kan dit voor haar oplossen. Maar het kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben, vandaar dus, naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat er een simpele oplossing is: je andere konijntje is gewoon eenzaam en van slag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, maar is het dan niet raar dat dit pas nu komt?? Het is nu ongeveer 3 a 4 dagen. En mijn konijntje is in de herfstvakantie overleden. Ook speelt ze vaak met mijn hondje en knuffelen wij elke dag met haar