Het klinkt raar, maar het zintuig smaak is bij honden onderontwikkeld. Daardoor eet een hond in principe alles (want: van nature een omnivoor) wat hij of zij voorgeschoteld krijgt. Het is een opportunist, die alles wat 'voortanden' is zal uitproberen.

Best wel link dus, want een hond is daarmee ook veel gevoeliger voor vergiftingen!
Wees daarom voorzichtig met wat je een hond geeft naast zijn 'normale' voeding. Af en toe een stukje kaas is geen probleem, maar van chocola bijvoorbeeld kan een hond heel ziek worden en er zelfs van overlijden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een hond zal in feitte alles eten wat jij ook eet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er zijn genoeg dingen die hij niet eet, het zal het wel vast interessanter maken als ik het ook eet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neem de proef maar op de som. Je hond zal uiteindelijk alles eten wat jij hem/haar voor houd. Dat kan best een tijdje duren. Maar de hond zal het sowieso alleen al uit nieuwsgierigheid eten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is niet verstandig, omdat die eraan dood kan gaan. Dat zegt men tenminste... Als ik al die keren ga optellen dat mijn hond op onverklaarbare wijze mijn witte chocola verslaving heeft verstoord. Dan had mijn hond al zeker 67 keer dood moeten zijn... Dus om een antwoord op je vraag te geven... Ook chocolade...
Honden lusten zoveel van wat wij ook lekker vinden. Waarom lusten wij gebakjes, dat is toch ook niet onze natuurlijke voeding?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De hond is eigenlijk een omnivoor en eet dus alles wat voedzaam zou kunnen zijn. Kaas heeft een duidelijke geur die blijkbaar aangeeft dat het eiwitten en vetten, dus belangrijke voedingswaarde bevat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eten wat de pot schaft is het toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit komt omdat kaas is gemaakt van melk. Verder zal een hond bijna alles eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geef 'm alleen geen chocolade daar gaan (kunnen) ze dood van (gaan)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er bestat ook speciale 'hondenchocolade'. Hebben wij een keer met pasen voor het beestje gekocht. Er zit geen cacao in, alleen maar kleur en smaakstoffen.... maar voor een keertje mag dat wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha en ik vond cervelaatworst speciaal voor honden al overdreven!!
kaas is voor niemand de natuurlijke voeding: processed foods. Net als gebakken vlees overigens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hond eet met zijn "neus", en met zijn "oren", als wij de snijmachine aanzetten zonder wat er op is hij al naast je. kijk maar een hoe snel het doorgeslikt wordt! dat kan hij nooit geproeft hebben. Doordoor zal hij (of zij (heb zelf een reu vandaar) met name stevig geurigende dingen "lekker"vinden, oude kaas gaat er wel in, maar droge plakjes bijven mooi in de bak liggen