Hoe kweek ik een parkiet en wat heb ik nodig?

Hoeveel kost het ongeveer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou denken 1 mannetjes parkiet en een vrouwtjes parkiet, een kooi en wat voer. Maar ik weet het niet want geen expert op het gebied.
Ivana
11 jaar geleden
Een broedblok en geduld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel kost zo'n broedblok dan?

Antwoorden (2)

Een mannetjes en een vrouwtjesparkiet, een geschikt hokje, geduld en voer en de link in de bron. Zal nog geen 100 euro kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik raad je aan een mannetje te nemen bij een ervaren zelfkweker, dus niet van een handelaar. Dat mannetje moet dan van heel kleins af regelmatig een beetje uit het nest gehaald worden en met de hand gevoed. Zo wordt het heel handtam. Vrouwtjes zijn moeilijker te temmen en bijten gemakkelijker of knagen aan van alles. Zorg dat de parkiet nog heel jong is als je hem krijgt, dan leert hij beter. Je herkent dat aan de zwarte of grijze horizontale lijntjes boven zijn bek, op zijn voorhoofd. Die verdwijnen als hij wat ouder wordt. Je moet er sowieso héél veel mee bezig zijn, niet te lang alleen laten en als je veel dezelfde woordjes tegen hem zegt zal hij die nazeggen.