Kat speelt met de kwastjes van de kussens en slikt die touwtjes ook door, kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik neem aan dat het katoenen of wollen draadjes zijn van hooguit een paar cm lang?
in dat geval kan het weinig kwaad.
bij langere stukken draad moet je uitkijken: die kunnen zich om de tong draaien of problemen in de darmen veroorzaken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paar cm lang inderdaad
Rieneke1
11 jaar geleden
geen zorgen dan, of ze moet hele kwasten in no time wegwerken, maar dat zal wel niet :)
Ja, dat kan zeker kwaad. Ook al zijn het korte touwtjes, ze worden niet verteerd. Daardoor kan er verstopping ontstaan, de draadjes klonten aan elkaar vast.
Ook kunnen ze, als ze lang in de darm zitten, de darm gaan irriteren en in de darmwand slijten. Als het echt langere touwtjes zijn, kan de darm daaromheen gaan opstropen.