Welke vragen kan ik het beste stellen bij de dierenarts?

Ik ga volgende week met mijn pup naar de dierenarts voor haar vaccinatie. Vaak na een bezoek aan de dierenarts zit ik nog met een boel vragen die ik op het moment van bezoek vergeet. Heeft iemand advies op wat voor dingen ik moet letten? En welke vragen ik het beste kan stellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
schrijf die gelijk op voor de volgende keer, met een pup ga je vaak genoeg heen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je kan altijd even bellen als je een vraag vergeten bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag. Dit betekent in mijn ogen dat je goed voorbereid naar de dierenarts wil gaan.

Antwoorden (3)

Schrijf alle vragen die je nu al hebt, op een briefje.
Ben je dan bij de dierenarts, dan vergeet je niks.

Wat je kunt vragen:
- groeit je pup goed? (is zijn gewicht OK)
- wat moet je hem voeren, heeft hij een goed "dieet" voor zo' n jong diertje?
- hoe is zijn algemene gezondheid? Tanden, oren, nagels, huid, hartslag, longen.
- Je kunt alles vragen, wat je zou willen weten!

De algemene gezondheid zou de dierenarts sowieso moeten nakijken voor hij de entingen geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vrAgen die jij suggereert vertelt de dierarts wel want dat hoort bij de check-up.
Ik denk dat vragen over gedrag beter te stellen zijn.
Ivana
11 jaar geleden
Ja, maar dierenartsen hebben van hondengedrag niet zoveel kaas gegeten. Voor de opvoeding moet je toch echt bij een goede hondenschool zijn. Dierenartsen kunnen zelfs verkeerde adviezen geven als het over gedrag gaat en dat valt ze niet eens kwalijk te nemen, het is hun vak ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En van goede voeding weten ze ook niet veel.
Idd waar je nu al tegen aan loopt of je zorgen om maakt.
Is het normaal, gaat het over, tot hoe lang duurt, wat moet ik doen als... Dat zijn de vragen die ik had.
Jij kunt ze beter opschrijven zodat je ze niet vergeet, en meenemen.

Ik heb bv gevraagd over

Bijten: hoe op reageren.
Mag en hoe fysiek ingrijpen bij bijten.
Hond lijkt bang voor andere honden, wat nu
Wat zijn goede speeltjes
Hoe lang moet ze kangs mijn bed slapen, en daarna?
Hoe vaak moet ze uit.
Is regenwater drinken slecht?

Etc. Schrijf je vragen op en neem ze mee.
Hoop dat je veel plezier hebt van je pup/hond.
Ik vond de eerste maanden rete-zwaar. Succes!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor gedragsvragen moet je bij een hondenschool zijn want een da weet er weinig tot niets van,ook vragen over goede voeding weten ze vaak niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb ik zeker een heel goede dierenarts en een waardeloze hondenschool.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker, dan heb ik 5 heel goede dierenartsen, een zesde op advies van de fokker. Die hebben op al mijn, wat jij gedragsvragen vindt, goed antwoord gegeven. Ikzelf noem het opvoedvragen.
De lichamelijke gesteldheid, zoals groeicurve ed vertellen ze standaard.. Maar maria, als jou dierenarts nog niks zinnigs kan zeggen over voer moet je denk ik een andere arts zoeken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze denken dat ze het weten.
Welk voer raad jouw dierenarts dan aan?
Vragen aan de da heb je eigenlijk alleen maar als je hond iets mankeert.

Tijdens het consult voor de enting,kijkt je da je hond automatisch na op medische onderwerpen zoals hart,longen,buik/darmen/achterpoten,ogen en gebit.
Ook kijkt de da of de chip nog werkt.

Het enige dat je zou kunnen vragen is hoe je zijn gebit het beste kunt poetsen als je dit nodig vindt.
Voor vragen over voer moet je niet bij een da zijn want die raden meestal de commerciele merken aan zoals Royal Canin en van Hill's.
Dit is eigenlijk voer waar veel granen in zitten,het beste kun je voor voer kiezen waar het vleespercentage hoog is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de - ik weet dat ik hier een geheime minnaar heb.:-))))))) Ach ja,er zijn altijd wel gv'ers die niet tegen de waarheid kunnen.:-))))))))