Weet een cavia als die bij een konijn zit welk geslacht dat konijn heeft?

Het vriendje van mijn cavia is net gestorven, en ik wil hem niet bij de vrouwtjes zetten, daar gaan ze last van hebben. Dus ik denk er aan om he bij mijn konijntjes te zetten, als dat goed zou verlopen, mijn konijntjes: mannetje, vrouwtje. Maar aangezien mijn cavia niet zo goed overeen komt met andere mannetjes, vraag ik me af, of hij zou weten, welk geslacht de konijntjes hebben. Zou iemand mij kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om antwoord te geven op je vraag: het maakt niet uit wat voor geslacht het konijn heeft, zolang het konijn rustig is en niet agressief van aard.

MAAR...
Zet een cavia nooit bij een konijn! Dit is is totaal niet aan te raden.
Het kán goed gaan, maar het is niet verstandig om te doen...
Ze kunnen elkaars 'taal' verkeerd interpreteren. Cavia's maken een tal van geluidjes die een konijn niet 'verstaat' en andersom. Ook is het zo met lichaamstaal. Dit kan dan tot ruzie en misschien vechten leiden door een misverstand in hun taal.
Ook is een konijn een stuk sterker, als hij een keer (per ongeluk) de cavia schopt kan dit verwondingen brengen aan de cavia.
Ook hebben ze andere voeding omdat een cavia geen vitamine c aanmaakt.
Er zijn uiteenlopende verhalen, dat een cavia en konijn de dikste maatjes zijn, maar ook dat er tot bloedens toe is gevochten.

Lees de onderstaande bronnen voor meer informatie.

Het is lastig dat er nu een cavia alleen zit, ik hoop dat je een goede oplossing vind. Wellicht kun je het proberen om ze bij elkaar te zetten, laat ze dan goed aan elkaar wennen, maar aan te raden is om de cavia niet in de minderheid te laten zijn. Zie onderste link, daar staan wat tips.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, vraag verkeerd geïnterpreteerd. Nee het lijkt me niet dat een cavia weet wat voor geslacht een konijn is. Ze begrijpen elkaars taal niet, dus zullen ze ook waarschijnlijk niet begrijpen wanneer ze toe zijn om te paren. Zoals het bronstig en berig zijn bij cavia's. (Ik weet niet hoe het zit met konijnen.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt, ik ga ze normaal niet bij elkaar zetten, voor altijd maar misschien wel als ze in de lente-zomer op het gras lopen, maar mijn tuin is groot genoeg om afstand te nemen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dan is het goed ;) Als de ruimte groot genoeg is dan kan het volgens mij niet veel kwaad (als je het in de gaten houd ;-) )
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, mijn konijnen zijn heel lief, en ze hebben voor 20 minuten als eens eerder bij elkaar gezeten toen ik er
bij was, en dat was geen probleem! ;-)