Wat kan ik mijn kat geven om haar ook te verwennen met kerst?

Ze is op 1e kerstdag pas 14 weken, nog erg jong dus. Ik weet dus niet in hoeverre ik haar al iets als vlees kan geven.. Is ze daar niet nog te jong voor? En kan ik haar iets als kip überhaupt rauw geven i.v.m. salmonella? Ik dacht misschien vis, dat is wat makkelijker te kauwen, of kan dat ook nog niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

je kunt je kat gewoon verwennen met een klein beetje vlees.
Mijn katten zijn allemaal gek op rosbief, als ze dat krijgen worden ze helemaal gek.

Geef hem niet te veel, het is een extraatje, een half plakje is prima, hij krijgt het makkelijk weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het mooiste wat je een dier (of mens) met kerst kan geven is wat extra aandacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal die kat een rotzorg zijn wat voor dag het is.
Maar als je dan toch wat wilt doen.
Koop kattesnoepjes voor kittens.

Geen vlees of vis of kip of kaas of worst!

Voor speciale momenten zijn er diverse producten in de handel die een kat lekker vindt en die bovendien gezond zijn.

Lees hier over de verzorging van katten en ook het hoofdstuk tussendoortjes.
http://www.kattenencyclopedie.com/index.php?menuid=14&pageid=14
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
waarom zou je een katje geen vlees geven momo?
het zijn vleeseters hoor :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja oke Rieneke, dat weet ik wel.
Ik denk: vang dan een muis voor de kat................
Je zou een beetje kattenmelk kunnen geven...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef haar een maatje daar heeft ze de rest van haar leven plezier aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar in het kader van de kerstgedachte, wij kopen een nieuwe jurk of een nieuw pak, kan je natuurlijk ook een nieuw mandje voor de poes kopen, behalve dat plakje rosbief en/of het kattensnoepje, poeslief weet nog steeds niet dat het om de saamhorige kerstgedachte gaat, kan je de kat ook een dag op vakantie sturen in een kennel, andere omgeving, doen wij ook tenslotte...!

maar dat is flauwekul, ik maakte een grapje, aan vraagsteller de keus, behandel je de poes als kat of als mens, daar gaat het om... als mensen op dierendag ineens een biefstuk aan de hond voeren, dat is gekheid, dan gaat het om de gevoelens van de mens, niet die van het dier!
en jouw kat vind een stukje vlees, een snoepje of misschien zelfs kattenmelk op elke dag van het jaar lekker, dus als jij dat doet voor de kerst: prima gewoon doen!