Kan een konijn dat buiten leeft af en toe binnen in huis "spelen" in de winter?

Onze konijnen leven buiten. Kunnen ze dan wel in de winter, als het koud is, eventueel een uurtje ofzo per dag binnen in huis los lopen, of is het temperatuurverschil ook voor zo'n korte periode dan te groot voor ze?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (5)

Ik zou het niet doen. Het temperatuurverschil wordt dan te groot.

De konijnen hebben speciaal voor de winter een dikke vacht gekregen waardoor ze goed tegen de kou kunnen. Tegen de warmte kunnen ze een stuk minder goed, waardoor de kans bestaat dat ze het te warm krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgensmij zijn hier altijd hele negatieve mensen op het forum die bij iedereen een duim naar beneden doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
och, ik zou wel ergens op een paar tenen zijn gaan staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! Goed antwoord, plus
Rieneke1
11 jaar geleden
je bent vergeten te plussen niels :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal juist!
Het is het zelfde als wij met dikke kleding aan, met een jas er over binnen zouden gaan zitten. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geplust hoor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alsnog een plus gegeven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol, dank.
Het kan niet,omdat ze dan niet tegen de buitentemperatuur meer kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het echt heel koud wordt (lager dan -15) moet het konijn eigenlijk wel naar binnen. Ook als het ziek is of om een andere reden verzwakt kun je het beter wel naar binnen halen. Zoek in een dergelijk geval echter een relatief koel plaatsje (bijvoorbeeld in de garage of op zolder) voor het konijn, uit de buurt van verwarmingen en dergelijke.

In de onderstaande bron kun je meer lezen over het (buiten) houden van konijnen bij erge kou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt eraan hoe koud het is buiten. Bij 10 graden kan een uurtje wel, maar als het 5 graden is niet meer. Sowieso niet te lang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt af van de temperatuur buiten en van de temperatuur binnen, als die niet veel verschillen kan je dat zo wie zo doen. Maar te veel verschil is niet goed voor jou konijntjes!