Helpt het om de mand van de (kunst)kerstboom en de onderkant van de stam te omwikkelen met zilverfolie zodat de poes er niet meer inklimt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter de kat inwikkelen. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahahahaha!!

Het beste antwoord

niet geschoten is altijd mis, dus ik zou zeggen: probeer het.
als poes een doordouwertje is, en het klimmen erg leuk vind, dan zal het folie haar niet weerhouden vrees ik.
zo'n boom is natuurlijk ook wel erg leuk en interessant.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat ook kan helpen is een spuitflesje "Keep off" van Beaphar, verkrijgbaar bij de dierenklinieken en betere dierenzaken. Dat zorgt ervoor dat de poes de stam zal vermijden. Blijft natuurlijk een kans dat ze via de onderste takken probeert in de boom te klimmen, als ze daar bij kan.

Toegevoegd na 34 seconden:
Die je dan ook weer kunt inspuiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben bang dat het haar niet weerhouden zal.
wat bij mij hielp was ze met de boom laten spelen vóórdat ik hem optuigde, als hij dan omviel, schrokken ze zo dat ze er niet meer in klommen.

wat ik daarna altijd deed, was onderin de boom "onbreekbare" ballen hangen waarmee de schatjes naar hartelust konden spelen, lekker er tegenaan meppen en als er eentje uitviel, geen probleem, want onbreekbaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit jaar voor het eerst de pot van de kerstboom omwikkeld met aluminiumfolie en mijn kat heeft er geen enkele aandacht voor. Alle ballen laat ze hangen, ze klimt er niet in. Of het door de folie komt weet ik niet zeker, ik ben in ieder geval blij dat dit jaar alle ballen heel blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas, kennelijk hebben wij een uitzonderlijk beestje... ze begint te spelen met het aluminiumfolie en eet het op... slecht plan dus jammer genoeg.
Wat ik altijd deed. Is de kat in hun jonge jaren, vastpakken en een paar keer door de boom heen raggen/ halen.
Dit vinden ze zo niet leuk dat ze niet meer naar de boom omkijken. Het klinkt misschien hard. Maar verschrikkelijk effectief. In 20 jaar geen omgevallen bomen. Geen kapotte ballen.
Maar nu hang ik wel onder aan onbreekbare ballen, want mocht ze met haar staart een bal eraf lopen, dat ze iig niet in het glas kan gaan staan. Gewoon voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind ik wel erg ver gaan hoor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet zo kat-vriendelijk hè @mobie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kat houdt er niets aan over... Vind alleen de boom niet meer leuk .., ik kan met een gerust hart gaan slapen en de deur uit. Ze raak iig niet gewond door de boom.
Ik vind het juist een erg kat en mens vriendelijke manier. In max 10 sec ben je er van af.
En ik hoef niet telkens te gillen tegen een kat en met water of chemicalien te sprayen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met mijn methode ook niet.
Leg wat opengesneden citroenen en sinaasappels op de grond rond de boom.
Of een doek waar je deze vruchten in doe wel dun zoals vitrage.
Katten hebben er een hekel aan.
En blijven uit de buurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zilverfolie kun je ook proberen mar leg het los zodat het flink ritselt als ze eraan komen.