Hoe kun je zien bij een poes of het een mannetje of een vrouwtje is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
53.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is bij poezen heel moeilijk te zien omdat ze beide twee openingetjes hebben 'van onder.' (anus en geslachtsopening). Maar bij de poes zitten deze dichter bij elkaar en bij de kater verder uit elkaar.
Bij een poes zitten er maar enkele milimeters tussen, bij een kater wel wat meer dan een centimeter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een poes is altijd een vrouwtje. Een kater is altijd een mannetje. Een kat is onzijdig. Dus als je vraagt: ''Hoe kun je zien bij een poes of het een mannetje of een vrouwtje is?'' Dan kan ik zeggen het is een vrouwtje. Als je vraagt: "Hoe kun je zien bij een kat of het een mannetje of een vrouwtje is?" Dan kan ik antwoord geven waar jij naar zoekt.

Het beste antwoord

Zie foto ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (4)

Het verschil in geslacht bepalen valt niet altijd mee. Vooral bij kittens of gecastreerde katers is het verschil soms moeilijk te zien. Toch zijn er een aantal punten waar je op kunt letten, zodat je zelf kunt bepalen of het een poes of een kater betreft.

"Kittens"

Het geslacht bij een vrouwelijk kitten is te herkennen aan de afstand tussen de anus en de geslachtsopening (vulva). Bij een jonge poes zit er weinig ruimte tussen deze twee. Vaak zitten deze zelfs bijna tegen elkaar aan. Bij een mannelijk kitten is de ruimte groter, hier zit het balzakje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was me voor :) Ik snap de min niet, van mij een plus!
Als hij/zij een oranje vachtkleur heeft is het meestal een kater, maar dat is lang niet altijd het geval. Om het zeker te weten moet je de kat/poes optillen en kijken naar het geslachtsdeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en als het een lapje is met minimaal 3 kleuren is het altijd een poes
Voor iemand die niet regelmatig met katten werkt is het lastig te zien.
Een vrouwtje geeft 2 gaatjes die vlak op elkaar zitten.

Het mannetje heeft er ook 2(!) maar daar zit iets meer ruimte tussen.

Als je een aantal weken wacht dan zal het snel duidelijk worden welke een mannetje is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bij je kat onderaan de buik voelen of ie tepeltjes daar heeft.
Zo ben ik erachter gekomen tijdens het aaien!