hoe voorkom je dat de drinkbakken van me paarden bevriezen?

de drinkbakken van me paarden bevriezen altijd en dan moet ik het weer openbreken enz. weet iemand een simpele oplossing zonder een pomp of zo te gebruiken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Leg een voetbal in de drinkbak.
Dat deden ze vroeger bij ons op de manege ook en het werkte perfect !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt goed, zolang de bal vaak genoeg in beweging blijft. Als je een grote kudde hebt, komt er vaak genoeg een paard drinken, waarbij hij tegen de bal duwt en die beweegt. Als je echter maar weinig paarden bij elkaar hebt staan (waardoor er minder gedronken wordt) of de paarden zijn bang voor de bal, dan bevriest de bak gewoon om de bal heen...en dan moet je vervolgens ook de bal uithakken... ;-)

Andere antwoorden (6)

thermo drinkbak :) Kun je zelf bepalen heo hoog je tempratuur lijft :) kost wel 90 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Besteed in de winter aandacht aan bevriezing wanneer nodig. Je kunt het bevriezen van water in sommige gevallen voorkomen door de waterbak goed in te pakken. Wanneer dit niet meer lukt moet je ervoor zorgen dat je paard op een andere manier voorzien wordt van water. Bijvoorbeeld met emmers lauw water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door suiker door het water te mixen (ik weet niet of dit kan met paarden mag) maar als je genoeg suiker in het water stopt bevriesd het niet meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat de bak langzaam overstromen, dan komt er altijd water met temperatuur boven nul bij en zal de zaak niet bevriezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij doen altijd wat stro in het water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij doen gewoon de verwarming aanzetten in de kamer waar de pomp gemonteerd is. Anders zijn er van verschillende aanbieders ook drinkbakken te verkrijgen die een speciale anti-freeze systeem hebben, bijvoorbeeld van de Hit Actief.