mijn kat kan maar niet zwanger worden, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K
Rieneke1
11 jaar geleden
dat is heel fijn, want het kattenoverschot is enorm.
laat haar maar snel castreren, zo verklein je ook het risico op een aantal heel vervelende aandoeningen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het met je eens Rieneke. Het lijkt me alleen lastig een poes te castreren.
Rieneke1
11 jaar geleden
leen, ook bij poezen is het castreren, al spreekt de volksmond van steriliseren.
bij steriliseren echter worden alleen de eileiders afgebonden, waardoor de poes nog steeds krols wordt, met alle gevaren van dien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens, Rieneke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sluit me er ook bij aan.
Er zijn al veel te veel katten in nederland, de asiels puilen uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Potverdomme! Plus rien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch ben ik het met je eens ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Praat met haar over adoptie. Wellicht vind ze dat een goede optie. Er zijn zoveel ongewilde kittens op de wereld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou je kat inderdaad laten castreren, en een poesje uit een asiel, of dergelijke halen, er zijn al heel veel katten, en als je er eentje uit een asiel haalt maak je er ook weer eentje blij ;-)

Antwoorden (4)

Net als bij mensen komt het natuurlijk ook bij dieren voor dat ze om welke redenen dan ook geen kinderen kunnen krijgen. Bij mensen beschikken we inmiddels over allerlei medische trucs, kunst en vliegwerk om alsnog te proberen een zwangerschap te bewerkstelligen, en uiteindelijk de mogelijkheid tot adoptie, maar bij dieren werkt dat natuurlijk niet zo.

Er zit dus weinig anders op dan je er bij neer te leggen, Je kat zal er niet warm of koud van worden, een trauma's oplopen of lijden onder het lege-nest-syndroom, en we komen in Nederland ook niet echt dringend katten tekort.

Behalve goed voor het beestje zorgen en wellicht proberen met een andere kater erbij , kun je eigenlijk niks doen. En als je hoe dan ook coûte que coûte een nestje wilt, een andere poes nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dan houdt het op natuurlijk. Wat je nog zou kunnen doen is naar het dichtsbijzijnde asiel gaan en kijken of ze toevallig kittens hebben. Zo red je ook weer een paar stumpertjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
of opvangmoeder worden, als je wel kittens wil, maar niet meer volwassen katten.
Heb je al eens een andere dekkater geprobeerd. Soms kan het aan de onervarenheid van de dekkater liggen of aan diens productie. Het kan ook zijn dat ze niet wil bij een bepaalde kater. Je zou aan je dierenarts een product met vitamine K kunnen vragen, want als er ergens een tekort aan is, kan dat misschien worden opgeheven.

En natuurlijk laat de natuur zich niet dwingen. Er zijn ook poezen die gewoon niet geschapen zijn om kittens te kunnen krijgen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vitamine E en vitamine B12.......Vraag je dierenarts. Ik weet me nog te herinneren dat er ook voor de vruchtbaarheid van vogels speciale vitaminen aan het voer werden toegevoegd.
Ivana
11 jaar geleden
ik zou blij zijn, dat loop je niet het risico dat je poes onverwacht zwanger wordt en jij met een nest kittens zit en misschien blijft zitten.
er zijn al genoeg poezen, katten en kittens op de wereld, meer is echt niet nodig.
als je toch een kitten zoekt, wacht dan tot het eind van het voorjaar, begin zomer, dan zijn er weer allerlei spontane vaak niet welkome nestjes her en der, die ook te vaak in het asiel belanden, dus dan kan je daar gaan zoeken.