de vacht van mijn poedel hangt voor haar ogen. Hoe kan ik die inkorten terwijl ik haar vacht van haar kopje laat groeien om een strikje erin te doen?

wenkbrauwen maken bij poedel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Strikje? Neem een pop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behandel je hond als een hond en laat strikjes achterwege,het ziet er belachelijk uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ 16 voor Maria16
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Gollem.
Ivana
11 jaar geleden
Het maakt voor een hond echt niet uit of er haren voor zijn ogen hangen. Schapendoezen, bearded collies en meer van dat soort, hebben speciaal haar voor de ogen om de hond te beschermen tegen het in de ogen steken van heide en andere planten terwijl ze de schapen drijven. En ze kunnen dan echt goed zien.
Het is wat anders als jij de ogen van de hond wilt zien, omdat je denkt dan meer contact met de hond te hebben. Ik zou zeggen, neem je hond zoals hij is. Zijn vacht heeft hij niet voor niets en per slot van rekening is een poedel een jachthond dus ook daarbij geldt: bescherming voor de ogen.

Antwoorden (2)

niet, je kan niet èn het laten groeien om er straks een strikje in te doen èn het afknippen om het niet meer voor de ogen te laten hangen.
"you can't have it both ways!", dat betekent zoveel als: het is 't een of 't ander !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moest wel lachen toen ik je antwoord las. Ik zou graag een fotootje van de hond willen zien. Ik kan me er niet goed een voorstelling van maken, ik bedoel, hoeveel haar er beschikbaar is om eventueel geknipt te worden, en misschien nog iets over te laten voor een staartje (op haar/zijn hoofd)....
Alles bij elkaar kammen en in een elastiekje doen,en de rest met een speldje erbij doen,de rest knip je weg.Tussen de ogen kan je een omgekeerde v-vorm knippen .Gebruik zachte elastiekjes van badstof,anders beschadigd het haar steeds bij het overnieuw doen.