Waar en hoe kun je als nieuwe eigenaar van een hond doorgeven dat je de nieuwe eigenaar bent?

Het gaat mij erom dat het chipnummer ook aan de nieuwe eigenaar wordt gekoppeld. De hond heeft een Belgisch dierenpaspoort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Op onderstaande link moet je even kijken bij Nederlandse Databank Gezelschapsdieren.

Je kunt bij de dierenarts of fokker een mutatie formulier halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
De vorige eigenaar moet jou even melden bij welke databank de hond staat ingeschreven, een mutatieformulier moet ook bij hem voorhanden zijn. Zo niet, dan moet je van de betreffende databank een formulier ter wijziging halen bij je dierenarts.

Andere antwoorden (2)

Je kunt eigenaar wijzigen op www.ndg.nl en je kunt het chipnummer ook opzoeken www.petbase.eu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat de hond in Belgie gechipt is en de hond zal wel een europees dierenpaspoort hebben.

Voor het registreren van de nieuwe eigenaar zou je hieronder eens kunnen kijken want daar staat de Belgische variant van de databank bij.

http://www.chipnummer.nl/page/internationaal.htm