Wat is de minst erge manier om een visje te euthanaseren?

In een bakje water invriezen heb ik gehoord. Het gaat om een aquariumvisje. Hij is erg zielig aan het worden.

Toegevoegd na 16 minuten:
Hier heb je hem: in betere tijden.

Picture for question
14 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sterkte...

Antwoorden (12)

Ik weet het niet zo voor dieren, maar ik heb gehoord dat bevriezing een mooie dood schijnt te zijn. Je wordt moe en valt als het ware in slaap.

Succes met het verlies in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Je krijgt er toch een band mee he...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar die vissen worden toch terug wakker als het dooit. Hoe zit dat dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te diep in het glaasje gekeken zeker In Vino...
Stel, je hebt gelijk: oplossing is dan simpel: Visje diepgevroren laten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor eeuwig een diepgevroren visje in je vriezer laten zitten.... ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, zoveel ruimte neemt het ook weer niet in beslag hoor. Maarre... dat was alleen maar in reactie op InVinoVeritas, ikzelf geloof dat het visje echt wel dood is als die uit het ijsklontje komt.
in een bak ijswater gooien.
heb het nooit hoeven toepassen, maar de baas van de ambu vertelde me dit eens.
Rieneke1
14 jaar geleden
Tikje geven dat gaat sneller dan een langzame verkoelingsdood. Alhoewel ik dat zelf ook niet zou kunnen; dus dierenarts brengen is misschien beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een visje ??
Als die ziek is gaat die meestal in mum van tijd vanzelf dood - vissen zijn niet zo sterk en herstellen maar zelden - (die kleine goedkope goudvisjes dus he ? ).
Je zou ze door het toilet kunnen spoelen ; dan is het ook snel afgelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Hij houdt het al verrekte lang vol. Zwemt al weken lang in de verticale stand. Heel knap van hem. Maar ik heb hem zojuist in de vriezer gezet. Geen kusje gegeven... Hij leek er vrede mee te hebben...
Snuffel
14 jaar geleden
't is trouwens een 'Lantaarntje'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een min- een vis is ook een levend wezen ! die gooi je niet in de WC !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, dat dacht ik wel ; valt me mee dat ik nog maar drie minnetjes heb. Nee, je kunt ze natuurlijk ook eerst langzaam dood laten gaan. Is misschien humaner. Is het ook 'vis-maner' ?? Daar kunnen wij volgens mij helemaal niet over oordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het bekend is dat dat de "netste "manier is van euthanasie voor koudboedige dieren .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat bevriezen bedoel je ? Dat neem ik zeker aan.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon het langzaam dood laten gaan in kom / aquarium. Maar ik heb nooit vissen gehad (behalve op mijn bord) dus ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee. Zo ging het echter bij ons voreger ; dooie visjes (of bijna dooie) trok je door de wc. Hadden ze in elk geval nog eventjes water....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mij is geleerd en afgeraden om ze door de wc te spoelen omdat er ook echemische bestanddelen door een riool gaan ,het is ook een gevoelsmatige kwestie denk ik .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij sterft ie in de wc pot een langzamere en pijnlijkere dood dan wanneer je hem gewoon boven water houdt en hij stikt.
Hij heeft dan wel water, maar zuurstofarm, koud en met allerlei bacterien erin
Ik zou de dierenarts even raadplegen, wat je het beste kunt doen, daar hebben ze er tenslotte ervaring mee.
Misschien zeggen ze wel dat de bovenstaande methodes goed kunnen, dan weet je het zeker.
Maar is de vis wel echt ziek, want dan gaan ze meestal toch wel vrij snel dood. Misschien is er wat anders aan de hand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat je dit op GV plaatst getuigd van een dierenvriend. Maar je kan hem in een zakje doen en dan in de vriezer plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe de zieke vis in een netje en sla het netje tegen de buitenmuur aan..
Het beestje is dan gelijk uit zijn lijden...Beter een snelle dood,dan een langzame...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ook dat is een methode die goed werkt voor zo'n klein diertje, mits met kracht gedaan, +1
maar je moet het wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar het aanzien van een beestje wat zo zwemt/drijft vindt ik veel erger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Wilhelmina, in de dierenwinkel??? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen?
IK heb goudvissen gehad met stip, schimmel etc. In de dierenwinkel zijn prima middelen te koop waarmee je je vis misschien nog kan redden. Er zijn forums op internet over vissen waar je terecht kunt, maar beter kan je contact opnemen met een dierenwinkel en omschrijven wat er aan de hand is, dat is het visje toch wel waard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
totaal misplaatste min. plus van mij Carla!
Gewoon dood laten gaan, dan gaat het leven als een kaarsje uit, zonder pijn en zonder stress.
Waarom wil de mens toch altijd god spelen en voor de rest van de wereld blind zijn?
De natuur waar we allemaal zo van houden, is maar een wet, vreten of opgevreten worden.
Bijna alle kleine visjes op aarde zijn een onderdeel van de voedselketen.
En alle zwakke en zieke visjes gaan vanzelf dood en ook daar leven weer dieren van, in een aquarium de slakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke plus Eddijst.
Snuffel
14 jaar geleden
Ik had het idee dat ie een beetje aan het lijden was.
je hebt hem al in de vriezer gedaan, dus mijn antwoord is een beetje laat.

Ik haal hem er uit en dan in de lucht houden. Zijn kiewen plakken dan dicht, en hij stikt. Net zo snel als dat wij verdrinken.

Een vis die een beetje raar zwemt kijk ik meestal ook even aan. Echt verticaal kan betekenen dat er lucht in de weg zit op de verkeerde plek. Niets aan te doen.

Voor een aquariumvis ga ik meestal niet naar de deierenarts, maar bij de dierenwinkel of op internet is aan voldoende informatie te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Dank je voor de tip. Dat stikken lijkt me zo akelig, net als dat verdrinken. Bij het bevriezen, schijn je een beetje high te worden. Het schijnt dat mijn (of eigenlijk van mijn vriend die er nu even niet op kan passen) visje gewoon bejaard was geworden en aan het aftakelen was. Hij ging ook steeds lager zwemmen.
ik heb wel eens gelezen dat je hem in kokend water moet gooien net zo als een kreeft............... ik vind het zelf niet een erge aardige manier maar misschien is het wel de snelste manier, sterke met het verlies want het is nooit leuk om een diertje te missen ook al is het een visje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klap op zijn kop met de hamer, niet leuk om te doen wel humaan.