ik heb een shetlander als verzorgpony wat kan ik daar allenmaal mee gaan doen?

hij is al 3 jaar niet meer bereden maar is gewoon super lief en ik pas er nog steeds op...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een shetlander kan je veel meer dingen doen dan alleen rijden en wandelen. e kan het beschouwen als een echt maatje. Neem hem inderdaat een keer mee op een wandeling, bijvoorbeeld door het bos. Maar ook kan je gekke spelletjes met hem doen. Het zijn namelijk erg slimme beestjes. Doe wedstrijdjes met hem, wie is er als eerst ana de overkant van de bak. Spring samen met hem over een omgevallen boom. leer hem trucjes, en speel verstoppertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ze hebben neiging om veel te dik te worden, dus bewegen is goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Enige wat je niet mag doen, is manen trekken. :)
Verder heel veel plezier met je knuffeldier!

Antwoorden (1)

- wandelen
- rijden met zadel
- rijden zonder zadel
- met je paard fietsen. Jij op de fiets paard ernaast, zo krijgt ie voldoende beweging. ( dit kan je niet zomaar met elk paard doen!)
- trucjes leren ( op internet kan je meer vinden over hoe en welke trucjes. De buiging is makkelijk aan te leren, met een snoepje achter het voorbeen tikken en zorgen dat hij met zijn nek tussen de voorbenen gaat. Dan met je hand naar achteren om hem zo verder te laten buigen. Na een tijdje doet hij het op het tikken :) )
- longeren
- free stylen ( longeren zonder touw, op een vriendelijkere manier)