Mijn kater 'bespringt' mijn andere kater. Is dit dominant gedrag of homoseksueel gedrag, of iets anders?

De jongste kater (gecast. 8mnd) zit rustig en vervolgens klimt de andere kater (gecast. 15mnd) op de jongste om rijdende bewegingen te maken. De jongste loopt vrij snel weg. Met eten e.d. is de jongste wel duidelijk de baas.

11 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
A gay pussy..!!! Hihi
Is normaal dominant gedrag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de kat van Paul de Leeuw!

Antwoorden (3)

dit is dominant gedrag, homosexualiteit komt bij katt(achtig)en niet voor. ik heb ook twee katten met ongeveer hetzelfde leeftijdverschil, dit gedrag gaat langzaamaan weer over met af en toe een 'terugval' naarmate ze allebei gewoon volwassen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je in een ander wikipedia document kijkt zie je dat het gaat om verkrachting tussen de mannen onderling om zo te laten zien wie de baas is, dat lijkt mij meer op dominantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorrie geen wikipedia, http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/8175-homoseksualiteit-bij-dieren/
het lijkt mij eerder dat het met dominantie te maken heeft dan met homosexueel gedrag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind de 5 minnnen, die overigens zeer flauw anoniem zijn, niet terecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ook niet
Dit heb ik ook eens met twee katers meegemaakt. Zelf kon ik er ook niet een oorzaak aan plakken. De balzak is immers leeg en geen testosteron wordt meer aangemaakt. Is Testosteron het enige hormoon wat niet meer wordt aangemaakt, of worden er misschien nog elders andere hormonen aangemaakt?

Wikipedia zegt het volgende:
Meestal verliezen gecastreerde individuen hun drang om seksueel gedrag te vertonen.

Ik neig dus naar (homo)sexueel gedrag van de katers.

Ben benieuwd naar andere antwoorden!

Toegevoegd na 1 minuut:
even antwoorden op de reactie van kippenboer1986: de katers die ik bezig zag, waren zeker ouder dan twee jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
katten zijn geen kleine hondjes, van dominantie is geen sprake. katers mogen dan wel zijn gecastreerd, tussen hun oren voelen ze zich soms toch man, en hebben ze de neiging te masturberen.
daar gebruikt hij nu de andere kater voor, omdat die voor handen is.
evenzogoed zou hij een poes te grazen kunnen nemen, of een schapenvacht.
Rieneke1