Wat geef ik en poes om dikker te worden?

Mijn poezel (poes) is 15 en heeft 2 tandjes, op advies geef ik zacht voer met af en toe brinta en water voor vocht. (probeer zoveel mogenlijk erin te krijgen!) Eigenlijk moet ze aankomen, wat kan ik nog meer geven om haar dikker te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de dierenarts is er speciale voeding (blik) te verkrijgen waar extra voedingswaarde inzet, om aan te sterken al het ware.
Als je de brinta aanmaakt met gewone koemelk is dat niet zo goed voor katten. Die kunnen koemelk niet zo goed verdragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou overgaan op kitten voer voor even. Kittenvoer heeft net wat extra voedingswaarde dan volwassen voer en helpt je kat weer even wat extra aan te sterken....maar bij oudere katten is het toch beter om senior voer te geven. Een goede aanvulling is rauw vlees, kip eend konijn haas...in de blender zodat het brij wordt. Wel gewoon brok/blik bij geven hoor omdat dit niet volledig voer is, dan moet er namelijk ook bot en orgaanvlees bij gegeven worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank jullie voor de reakties! En headless als poezel hier aan brokjes gaat heeft ze haar tandvlees ontstoken.

Het beste antwoord

Ik kan je Prins Resist aanraden ( droge brok ). Maar omdat jouw kat blijkbaar slecht kan eten, kun je het even wellen met wat warm water. Laten afkoelen, doorroeren en dan heb je een kant en klaar smakelijk papje.

Of misschien HaaksBarf voor de kat. Dat is vers vlees uit de diepvries.

Ik weet niet van wie je het advies hebt gekregen om Brinta te geven, ik zou er per direct mee stoppen! Brinta is slechts een vulmiddel, een kat kan er helemaal niks mee. Nadeel is ook nog eens dat het boordevol granen zit, producten die op den duur irritatie ( jeuk, oorontsteking ) kunnen veroorzaken. Hetzelfde geldt voor ( bruin ) brood, niet doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank! Ben er al mee gestopt! Ik duik in prins resist en hill's!

Andere antwoorden (2)

Rijstepap met bruin brood erin zonder korsten. En koffiemelk in het gewone water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plantaardig voer en melk voor een kat ; ze zal er niet meteen dood aan gaan, maar dat zijn twee voedingsmiddelen die ze kostte wat het kost moet zien te vermijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een nest ondervoede kittend gered door koffiemelk in hun water. Ze zijn nu 9
Rieneke1
11 jaar geleden
rijstepap met bruin brood voor een obligate vleeseter, het moet toch niet gekker worden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha het hielp echt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Baileysme.. Ja dat zal wel, maar een kat van 15 geef je dus GEEN koffiemelk.. Die raakt vreselijk aan de poeperij en raakt van de regen in de drup.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh sorry had niet gezien dat hij 15 was. Dan is het een zeer slecht advies. Van mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank jullie voor het meedenken!
Als ze echt zo weinig eet, kun je het beste contact opnemen met de dierearts voor speciaal (zacht) voer met extra veel calorieen, dat je ook nog unt aanlengen met water. Dat kunnen ze als het moet zelfs drinken.
Hill's Diet heet het meen ik. Als het echt ernstig is eventueel aan te vullen met Nutrigel ; een soort astronautenvoer in een tube dat ze zo kunnen oplikken.

Maar vijftien is niet echt jong, en als ze verder niks ernstigs onder de leden heeft, kan het ook zijn dat het haar - natuurlijke - keus is om niet meer veel te eten. Dan zou je haar eigenlijk tegen haar zin in dwangvoederen, en de vraag is wie je daar een plezier mee doet.....

Brinta is natuurlijk onzin ; dat is plantaardig voer war dieren niks mee kunnen, en aangemaakt met melk dat katten HELEMAAL niet mogen hebben. Daar kun je best zo snel mogelijk mee stoppen - als ze al niet chronisch aan e dunne is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
je bedoelt hill's a/d.
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"+"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, en nee ik lengde niet aan met melk! Maar ben al gestopt met brinta, ze wil nu mee eten met de pot! Rare poezel!