Hoe leer je en hond=poedel af te krabben aan de deur als ze naar een andere kamer wil gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Ivana
11 jaar geleden
Denk er om dat Poedels hoog op de ranglijst van intelligente honden staan. Ze leren heel snel dingen aan, maar dat geldt dus ook voor verkeerde dingen. Iets afleren is moeilijker dan iets aanleren, dus wees gewaarschuwd!

Het beste antwoord

Je zou de deur gewoon op een kier kunnen laten staan zodat ze niet hoeft te krabben aan de deur.
Wil je dit niet,dan is het een kwestie van afleren door telkens voordat je ziet dat ze wil gaan krabben,haar weg te sturen en gelijk zeggen: Nee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat wegsturen kan een goed idee zijn, dank u

Andere antwoorden (2)

Door hem voor goed gedrag te belonen met een brokkie en de deur open te maken. Goed gedrag zou kunnen zijn: voor de deur gaan zitten en een keer blaffen. Slecht gedrag afleren gaat je niet lukken, goed gedrag aanleren is kwestie van volhouden, maar het werkt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Slecht gedrag leer je af door goed gedrag in de plaats te stellen.
Vooral niet open doen. Dan bevestig je het krabben ("hé, in krab en de deur gaat open, makkelijk!!") wacht tot ze stopt met krabben en geef haar dan een beloning en open de deur voor haar. Ze zal erachter komen dat het niets uithaalt als ze krabt, want de deur gaat niet open en een snoepje krijgt ze dan ook niet. Als ze niet krabt gaat de deur open en krijgt ze een snoepje toe! Probeer haar ook voor te zijn, dus niet wachten totdat ze gaat krabben, maar alvast de deur open doen én ook dan belonen! Dan krijgt ze door dat ze helemaal niet hoeft te krabben om de deur te (laten) openen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Pils, negeren is in dit geval geen optie. Gewoon duidelijk maken dat je het niet wilt, vervolgens vragen te gaan zitten. Een minuut haar aandacht vasthouden en dan de deur openen. En dat keer op keer op keer.......