Wat is dit voor een insect? En is het gevaarlijk?

Ik werd vanmorgen wakker en toen liep dit isnect (zie foto) op mijn bed, ik heb het meteen gevangen met een beker en papier, maar mijn handen ruiken heel erg raar en er zit een soort prikgevoel in mijn arm, zou dit met dit insect te maken kunnen hebben? En wat voor insect is het eigenlijk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
jc54
11 jaar geleden
Helaas, geen foto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het raar ruikt is het misschien een wants, die staan er om bekend dat ze stinken. Wantsen zijn niet gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh sorry, blijkbaar heeft mijn telefoon de foto niet geupload! Ga het opnieuw proberen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig, zo'n zelfde insekt trof ik een week of twee geleden ook aan in bed... Niet bepaald de prins waar ik op gehoopt had :)
Cryofiel
11 jaar geleden
Ziet eruit als een heel gewone sprinkhaan. Daarvan zie je er toch elk jaar enkele tientallen (als je niet oplet) tot vele honderden (als je een beetje rondkijkt)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cath, je had hem/haar natuurlijk wel moeten zoenen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh... was dat het :)
Amadea
11 jaar geleden
Heeft ie op z'n rugschild (wat je op de foto helaas niet goed kunt zien) een bepaalde tekening, en misschien langs de rand zwart-witte blokjes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt op een krekelsoort. Kun je zelf op het net opzoeken
of je een vergelijkende foto kunt vinden. Succes!

Antwoorden (3)

Zo te zien op de foto is het een sprinkhaan of krekel. Slaap je soms op de begane grond? Dan zou het heel best kunnen. Nee de prikkel komt niet van het beestje. Althans dat denk ik niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt een beetje op een wants. Wantsen geven ook vaak ook een aparte, stinkende geur af dus...
Wantsen zijn echter niet gevaarlijk

extra info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_stinkwants
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij oogt meer richting dit heb ik het idee: http://nl.wikipedia.org/wiki/Graswants Verder deel ik deze mening (:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een wants inderdaad. daar zijn veel soorten van. In berkebomen tref je ze o.a. aan. De afscheiding ruikt wat muf/zuur/bitter. / Wel eens je vingers geproefd nadat je een Lieveheersbeestje hebt aangeraakt? ook zo'n onvergetelijke "ervaring". ;-)
Het is hem weer, er lijkt een invasie te zijn van deze wants. (exoot)
Leptoglossus occidentalis