Heeft mijn vis schimmel? (Zie foto)

Ik heb een vis die al bijna 2 weken zich helemaal afzondert en vandaag zag ik dat de helft van zijn linker oof wit Was. Gaat hij dood? Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de foto?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat maar, hij is al dood ;(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als er nog andere vissen in dezelfde bak zitten, kan je denken aan een beetje ESHA 2000 in het water doen. als het besmettelijk is, hebben ze tenminste wat meer weerstand. anders zijn de andere vissen straks ook ziek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heh wat vervelend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grr ik zie dat er nu ook een 3de vis dood is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Martha gaf als antwoord dat het wss witte stip is en Salie en Pokemon geven ook advies over een middel. Zonder behandeling gaan de visjes dood. Dus ga snel naar de dierenwinkel en zorg dat je visjes vandaag nog geholpen worden.

Antwoorden (3)

Niks doen gewoon wachten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste ...
Bij witte uitslag kun je druppeltjes voor witte stip geven. Te halen bij de dierenwinkel. Daar kun je het beste advies vragen. Witte stip is niet ernstig, maar onbehandeld gaat je vis wel dood.'Succes,
Martha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe dan ruim voldoende ESHA2000 in het water,dat wordt behoorlijk geel dan,maar het werkt perfect! Heb het ook altijd in huis.Want ook in het weekend worden ze ziek.Ook Echinacea mag in het aquarium,en de vis apart een zoutbadje geven helpt ook tegen schimmel,erin en er snel weer uit.Voor de volgende keer mischien.Op de google kun je ook de vissendokter vinden.