Ik heb mijn hond een botje van een sparrib gegeven en toen ik 2 minuten later terugkwam was het botje weg weet iemand raad?

Ik ben bang dat die hem heeft opgegeten, maar hij vertoon geen raar gedrag vooralsnog. Moet ik naar de dierenarts gaan????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het zo gauw weg? Wie weet heeft hij het verstopt 'voor later' in z'n mand of buiten begraven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zo snel mogelijk de dierenarts raadplegen, was het botje groot?

Het beste antwoord

Botten die verhit zijn (gekookt) mogen nooit gegeven wotden. Geef je hond ontbijtkoek te eten zodat eventuele botsplinters ingepakt worden.

Maak je verder niet teveel zorgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wotden is worden ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
goeie tip. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt voor de tip ga ik doen! Hij is ook nog zo fit als een hondje dus ik denk dat 't wel los loop. Voortaan geen botjes meer voor mijn hond :) Dank voor de reacties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik hoop inderdaad dat het niet gaat rommelen in de darmen dus hou ook zijn ontlasting de komende dagen in de gaten of er geen bloed bij zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had vandaag nog maar even de dierenarts gebeld en die zij dat ik er goed aan had gedaan om hem ontbijtkoek te geven, hij heeft vandaag ook 3 x gescheten tijdens het wandelen en dat gaf aan de het wel goed zit volgens hem. :)

Andere antwoorden (2)

Logisch dat je hondje dat opkauwt, alleen de vraag waarom je achteraf zorgen gaat maken of je hondje kan stikken en niet vooraf als je het botje geeft. Het botje is al opgepeuzeld en als je hondje normaal zich gedraagt dan hoef je niet naar een dierenarts. Deze botjes niet meer geven. Koop volgende keer een kauwbotje in de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij is altijd geleerd dat kippenbotjes niet mogen want die kunnen ze kapot bijten en sparib botjes wel omdat die hard zijn. Ik had verwacht dat die er op zou kluiven en niet binnen 30 seconde dat hele ding zou doorslikken :S Maar beter geen botjes meer inderdaad hoop dat het goed komt.
nee, je hoeft je er nog geen zorgen om te maken. misschien heeft hij hem helemaal niet op. maar als je later merkt dat er iets mis is met hem zou ik toch maar naar de dierenarts gaan