Is beenmerg van een gerookt hondenbot slecht voor een hond ?

Ik haalde laatst een lekker groot bot voor mijn hond (Pitbull circa 7,5 jaar) en toen zei de verkoopster dat ik het bot weg moet gooien als het kaal is.
Er zit amper wat aan,een paar flinterdunne velletjes en meer niet.
Het bot kost wel €5.
Ze zei dat het merg wat erin zit slecht is en dat ik ze dat ook niet moet laten opeten.
Ze krijgt normaal gesproken een gekookt bot waar nig een heleboel vlees en huid aan zit maar dit bot versplintert dus vind ik dat gevaarlijk.
Ik lag dit voor bij de dierenwinkel en ze zei dat dat bij dit bot niet kon ondat het gerookt is.
Nu lees ik net op internet dat het merg juist goed is en vol zit met vitamines en mineralen.
Ook las ik dat een bot juist gaat splinteren door verhitting (zoals het gekookte bot) maar een gerookt bot is toch ook verhit ?

Dus kort samengevat.
Is merg nou goed of slecht voor mijn hond en hoe zit het met het versplinteren van botten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

k weet niet beter dan dat het goed is, heb het altijd aan honden gegeven... zowel de mijne als die van vrienden.

zou het kunnen dat de verkoopster die 5,- euro voor een (kaal)bot vraagt misschien de eigenaar/vrouw van de eigenaar is en hoopt dat je héél snel weer een bot komt kopen... zou zo maar kunnen!
schande die prijs, ooit kreeg je zo'n bot voor niets mee met je bestelling!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het merg is het aantrekkelijke deel van het bot voor een hond, simpel toch, of ben ik nou gek ? :)
lang kauwen en met de tong (weer) een stukje merg... en je ziet ze genieten!
ik begrijp het niet, sorry.
Merg is niet slecht voor je hond en met versplinteren moet je wel oppassen.
Geef ook nooit een gekookt bot en natuurlijk geen varkensbot.

Hier kun je meer lezen over het geven van botten en merg.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=12310.0