Hoe kun je een hond en een kat leren overeenkomen?

Mijn hond zoekt wel toenadering, maar de kat begint dan telkens te blazen en bolt haar rug. Dan begint mijn hond te grollen en blaffen terwijl ze kwispelstaart. Wat zou dit laatste willen zeggen trouwens, blaffen en terwijl kwispelstaarten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet gewoon een beetje geduld hebben.

Als de kat niet aan honden gewend is, zal ze moeten ondervinden dat de hond geen bedreiging vormt. Geef haar de kans om weg te kunnen als ze daar behoefte aan heeft. Laat de kamerdeur open staan of laat haar op een kast springen, als ze maar weg kan.

Als de kat geen goed gevoel heeft en gaat blazen en er is geen ontsnappingsmogelijkheid, dan zou ze wel eens kunnen aanvallen.

Het probleem met kat en hond is, dat ze een andere lichaamstaal hebben. Het zal dus eerst voor beide partijen duidelijk moeten worden wat de achterliggende betekenis is.
Daar komen ze in rust en op termijn zelf achter. Niets forceren dus!
Ivana
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is het spelen wat ze doen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden ze na een tijd naar elkaar toe moeten komen, maar ik heb eerder de indruk dat ze weglopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef ze de tijd ze vertrouwen elkaar alleen op een afstand.
Kan zijn dat het ook niet verder komt dan deze afstand.
Ze vliegen elkaar in ieder geval niet aan..
Dat is puur spel. De hond vindt het leuk dat de kat reageert. Waarschijnlijk is de reactie van de kat puur instinct. Gewoon laten, misschien gaan ze ooit spelen. Zo niet, tja dan kun je er verder weinig aan doen.