Wat kan ik doen om verviltende hondenharen te verwijderen?

Mijn rottweiler is erg oud (13) en heeft nier-problemen.
Daardoor heeft ze verviltende haren, van die grijze, dode plukken.
Ik borstel haar elke dag en trek dan de dode plukken er met mijn vingers uit.
Desondanks verliest ze toch nog heeeeel veel haren in huis.
Weet iemand een betere/handigere manier om deze dode haren te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste kun je een furminator gebruiken,dat is beslist geen snijdende kam,die is alleen geschikt voor langer haar,maar het lijkt op een liggend trimmes,en ik gebruikte voor mijn duitse doggen een rubberen katteblok,beide zijn verkrijgbaar bij de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor je uitgebreide antwoord.
De furminator ligt wat boven mijn budget, maar jij vertelt ook waarom ik de snijdende kam niet kan gebruiken. (is voor lang haar,krijg ik wsl kale plekken op mijn hond ) Ik ga morgen op zoek naar een kattenblok.
En anders blijf ik haar maar plukken en borstelen,
Maar ik weet in ieder geval alle mogelijkheden nu.
Dank je en groetjes. :)

Andere antwoorden (2)

Ik ken het,alleen had ik een bouvier en voor de klitten en vervilte gedeeltes gebruikte ik een klitten snijkam.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je snijdt als het ware de klitten eruit omdat aan één kant van de pinnen een scherpe kant zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou in dit geval eens naar een hondentrimsalon gaan. De meesten denken daar niet zo snel aan bij een kortharige hond, maar ook met vachtproblemen bij een rottweiler weten ze daar heel goed raad.
Ze zullen haar daar wassen/masseren en met allerlei technieken behandelen waardoor je wekenlang minder last van losse haren zult hebben.
Informeer eens bij een trimsalon bij jou in de buurt.