Afhankelijk van welke soort steur je hebt, worden steuren zeer grote vissen, in betrekkelijk korte tijd.
Dus een vijver van 3x2 m. is snel te klein.
Echter in een vijvercentrum, zitten vaak steuren in zeer kleine bakken en blijven toch prima gezond.
Het is vooral het filtersysteem die zeer belangrijk is voor deze vissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een antwoord op uw vraag hoeveel leefruimte een jonge steur nodig heeft, is niet direct te vinden. Maar op de link hierinder vindt u allerlei informatie over de steur, "een nieuwe toekomst voorde steur in nederland" zoals ook onderzoeksrapporten.
Op tweede link vindt u informatie over het houden van steuren in een vijver.