Ik wil graag een 3e cavia kopen. Momenteel heb ik een kooi van 92cmx54cm, is dit groot genoeg voor 3 cavia’s?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ligt eraan hoe groot je cavia's zijn, en hoe actief ze bezig zijn. Het is denk ik wel slim om een iets grotere kooi te kopen, met misschien ook wat speeltjes (zoals een balletje ofzo). Dan kunnen de cavia's meer, en zullen ze waarschijnlijk ook langer leven. Veel plezier en succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dit is in princiepe groot genoeg, tuurlijk kan het altijd groter wat jou cavia's waarschijnlijk ook "fijner" zullen vinden. maar bedenk ook, dat jou 3 cavia's het wel met mekaar moeten kunnen vinden anders heb je een veel groter probleem dan een te kleine kooi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Deze kooi is al te klein voor 2 dieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal waar.
Een derde caaf erbij kan nog net in deze afmeting,maar meer echt niet.

Let er ook op wat je erbij zet want een nest lijkt mij niet zo handig en als je al een beer en een zeug hebt dan is het ook niet verstandig om daar een volwassen beer bij te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan wel hoor. Als je ze zo nu en dan op de grond laat lopen krijgen ze ook beweging genoeg.'s Zomers op het gazon met een kooi eromheen vinden ze ook heerlijk (wel in de schaduw).
Alleen weet ik niet of ze geen ruzie gaan maken. Als deze 2 het goed met elkaar kunnen vinden, kun je de harmonie verstoren door er een derde bij te zetten. Maar het kan ook heel goed gaan. Dat weet je pas in de praktijk.
Ook een of twee hokjes waar ze in kunnen kruipen is aan te raden in de grote kooi.