Hoe reageer je het best op een vreemde hond die stokstijf voor je staat en je onophoudelijk aanstaart?

verder geen gegrom of tandengeblikker.

Rieneke1
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ontspannen! Schouders naar beneden, dier niet aankijken en opzij kalm weglopen. Hiermee laat je het dier zijn dat je hem respecteert, geen confrontatie wilt en niet agressief bent tegenover hem.
Verder gewoon je ding doen, die hond valt buiten je interesse.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een hond die je strak aankijkt zijn meestal al aan het waarschuwen om niet dichterbij te komen het beste is bij een hond oogcontact te vermijden bij je eigen hond kun je dit doen, maar bij een vreemde hond beter niet. Jij hoort niet bij zijn/haar roedel. Oogcontact betekend bij de hond ik wil baas over je zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://plazilla.com/honden-en-hun-signalen

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus mijn advies is vermijd oogcontact en negeer de vreemde hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Rieneke1
11 jaar geleden
wendy, veel beloven en weinig geven.... :)
je bent vergeten te plussen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Owowowow.... en ik geef zo graag *proest*
Danks Rieneke voor de waarschuwing, bij deze gezet ;-))
Dat ligt wel erg aan de situatie eigenlijk. Is het buiten en kun je de hond ontwijken dan zal ik de hond niet aankijken en hem de ruimte geven door met een grote boog eromheen te lopen of omdraaien en weglopen, want het is een niet vriendelijke/onzekere houding van de hond en niks is veradelijker dan een (vreemde) onzekere hond.

Is het je eigen hond in jou eigen omgeving dan moet er aan het roedelgedrag gewerkt worden, want de hond is duidelijk niet onderdanig aan jou.

Bij een onbekende hond, binnen of buiten, de confrontatie niet aangaan met deze lichaamshouding......zeker niet als ook de staart (als die er is) omhoog heeft staan.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
nee joh, geen eigen hond, ik ben van de poezen, niet van de blafbeesten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha, ik ook hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+