Ik heb een Cavalier King Charles Spaniel (mannetje), en ik ben op zoek naar een vrouwtje om puppies mee te krijgen. Hoe kan ik dit aanpakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Ga naar de website van de Cavalier King Charles club.
Hier staat o.a. een stuk in over de aanschaf van een nieuwe King Charles.
Hier is de link:
http://www.cavalierclub.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=114&Itemid=45

Toegevoegd na 8 minuten:
In antwoord op je reactie:
Ik blijf je dan verwijzen naar de website van de club. Het lijkt me het beste als je daar iemand benaderd die een reu zoekt om zijn teefje te dekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, wel de lusten niet de lasten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
c 4th: lol !
Je kunt je reu ter dekking aanbieden op verschillende gratis verkoopsite's of via de club van de Cavalier King Charles,maar als je dit via de club wil doen dan is de kans groot dat je reu een stamboom nodig heeft,als hij deze niet heeft,dan maak je weinig kans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Via de club van de king charles moet je ZEKER een stamboom hebben, maar daarnaast ook nog een goede aankeuring en in de meeste gevallen ook een MRI scan voor mogelijke hartafwijkingen. Zo'n scan alleen al kost 350 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het Ivana,het spreekt voor zich dat er eerst de nodige onderzoeken gedaan moeten worden op erfelijke aandoeningen.
Vrouwtjes van de king Charlesspaniel zijn overal te koop. Kijk maar op Marktplaats. Daar staan ook spaniëls met stamboom op voor dikke prijzen.
Je bent echter onwijs bezig als je een King Charles koopt voor de fok. Je moet namelijk een hele waslijst aan tests doen wil je in deze tijd nog een gezonde hond uit dit ras kunnen fokken. Er is zo mee geknoeid, dat een oppassende fokker in Nederland nog nauwelijks een gezonde, niet doorgefokte hond kan vinden. Er zijn heel wat ziekten die in dit ras voorkomen.

Volgens nauwgezette dierenartsen is 99% van de King Charles ergens mee opgezadeld. Ik zou de fok maar aan de goede fokkers overlaten als ik jou was. De kunnen misschien het geld opbrengen dat je aan de tests kwijt zou zijn, want dat is niet niks.
Het is maar een waarschuwing hoor, je mag natuurlijk zelf bepalen of je er mee door wilt gaan.
Ivana
11 jaar geleden
waarom wil je dat je reu een teefje dekt, is dit omdat je vind dat hij dat een keer gedaan moet hebben, omdat hij er beter van word, omdat je een pup uit het nest wilt hebben???
je reu word er niet gemakkelijker op, wanneer hij eenmaal heeft mogen dekken.
voor zijn gedrag hoef je het daarom ook niet te willen.
als je graag een pup van hem zou willen, dan zou het verstandiger zijn om gewoon een pup te kopen, tènzij je het geld ervoor over hebt, om hem mri te laten scannen, een hart echo-doppler te laten doen, patella`s te laten onderzoeken en ogen te laten spiegelen. het kost een hoop, maar is wel echt nodig in dit ras.
ook het teefje zal deze onderzoeken moeten doen.
zonder deze testen is het onverantwoord, om cavaliertjes zich voort te laten planten.
ik hoop dat je dit ter harte neemt en niet wilt spelen met vuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sta hier helemaal achter.