Mijn half lang harige kat heeft lipgloss in dr vacht, wat moet ik doen?

Mijn kat heeft lip gloss met glitter in dr vacht, geen idee hoe dat daar komt. Ze likt nu regelmatig der vacht op die plaats, het lijkt er niet uit te gaan. Ik heb geen idee wat nu het beste is om te doen. Gwoon zo laten of moet ik haar vacht wassen? Of iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft WAT in d'r vacht???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lip gloss!! Ik weet echt niet hoe dat er in is gkomen, aangezien iedereen op school was en ik gewoon beneden was....

Het beste antwoord

wassen is bijna onmogelijk bij katten die daar niet van gedient zijn, ik zou het er voorzichtig uitknippen, zie je binnen no-time helemaal niets meer van

mocht je dat nou echt niet willen, kan je het proberen met wat babyshampoo, succes!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het er inderdaad voorzichtig uitgeknipt, dank je wel voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

het is katten eigen dat de vacht schoon gewassen moet worden, ze zal dus haar best blijven doen om het er uit te halen.
het lijkt me wel schadelijk lip gloss en glitter opeten in de maag, lijkt me niet goed, dus ik zou het risico niet nemen en proberen het er uit te wassen, zo dat niet lukt zou ik het simpelweg er uit knippen, het groeit tenslotte gewoon weer aan.
antwoord: knip het er uit als eruit wassen niet lukt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een vochtig, warm washandje de betreffende plek 'aaien', en met je andere hand de kat ook aaien. Zo zal ze niet meteen doorhebben waar jij mee bezig bent, terwijl de lipgloss al voor een groot deel zal verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat heb ik geprobeerd maar daar leek het alleen maar erger van te worden! En eruit ging het ook al niet
Vet in mensenhaar kan eruit gewassen worden met afwasmiddel. Ikzelf zou bij mijn kat, mits hij dit toelaat een heel klein beetje afwasmiddel proberen en dit goed uitspoelen.