Hoe kan ik een tak op de bodem van mijn aquarium houden?

Ik heb net een tropisch aquarium, en ik heb in het bos een mooie kleine tak gevonden die ik graag in mn aquarium wil hebben. Maar als ik de tak erin leg, drijft het. Hoe kan ik hem laten zinken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Je kunt er een wat zwaardere steen opleggen. maar ik zou niet zo maar een tak uit het bos er in leggen er kunnen veel gevaarlijke stoffen of bacterien opzitten die slecht zijn voor je aquarium.
11 jaar geleden
adriana
11 jaar geleden
JE BENT ME VOOR, IK WILDE DIT OOK ZEGGEN, WIJ HEBBEN DIT MET EEN WIJNRANK WILLEN DOEN MAAR DIT WERD ONS AFGERADEN.
ronron1212
11 jaar geleden
Je capslock staat aan. lijkt nu dus op schreeuwen.
adriana
11 jaar geleden
Sorry!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad. niet aan beginnen.
zitten allemaal stoffen in die er dan onder water uitspoelen en het water kunnen vergiftigen
Dat heeft geen enkele zin. Het hout wat je hier in de bossen vindt is niet geschikt om in een aquarium te stoppen. Het gaat heel snel rotten.

Je kunt hem om de bodem houden door er een steen op te leggen, maar nogmaals, het hout gaat snel rotten, en dat brengt de gezondheid van de vissen in gevaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste moet je een tak die zojuist in het bos hebt gevonden niet zomaar in je aquarium leggen, de tak kan vol met allerlei sappen, schimmels, mossen en bacterieën zitten die heel slecht en zelfs giftig voor je dieren en planten zijn, je kan hiermee de complete cultuur van je aquarium zwaar verpesten.
Als je het desondanks toch wil proberen, strip de tak van zijn bast en leg hem dan een tijd in kokend water.
Leg de tak vervolgens in een emmer water of in het aquarium, na verloop van tijd (een paar dagen) zal de tak zo verzadigt zijn dat hij vanzelf naar de bodem zinkt

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees zojuist in een andere reactie "Dat heeft geen enkele zin. Het hout wat je hier in de bossen vindt is niet geschikt om in een aquarium te stoppen. Het gaat heel snel rotten."
Dus zet het uit je hoofd en ga gewoon naar een aquariumwinkel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste takken die je in het bos vindt, zijn ongeschikt voor in een tropisch aquarium. Ze gaan dan snel rotten, en dat is slecht voor je vissen. Je kunt dus beter een tak bij de aquariumwinkel kopen, maar die zijn uiteraard wel duur.

Wil je het toch gebruiken, dan zul je hem moeten vastmaken aan iets zwaars, zodat hij onder water blijft. Aquariumhout is zwaar van zichzelf, en zal nadat het zich heeft volgezogen met water, vanzelf beneden blijven.
bamibal