Hoeveel procent van de eitjes van een triops komen uit ongeveer?

Ik wil het eens proberen en het lijken me leuke diertjes.
alleen lees ik dat ze vaak niet allemaal uitkomen.

Toegevoegd na 13 minuten:
En ik heb gelezen dat je de eitjes moet laten drogen.
maar hoelang mogen ze in het water blijven tot ze dood gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ik weet niet precies hoeveel procent, maar wel heel weinig. Ik heb ze ook gehad en er kwamen maar drie beestjes uit de eitjes en uiteindelijk is er maar eentje volwassen geworden. Na een week of twee is hij doodgegaan, want ze leven niet zo lang.
Ik had een kant en klaar pakketje van MegaGadgets. Dan krijg je een plastic aquariumpje, eitjes, grind, een thermometertje en voedsel. Hartstikke makkelijk.
http://www.megagadgets.nl/triassic-triops.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Triops komen tot leven in een vochtige tot natte omgeving.
Gebruik hiervoor regenwater of gedestilleerd water.
Die leven dan tot 14 weken maar leggen al eitjes rond de 2e week van hun bestaan. Die eitjes kan u bewaren (tot 15 jaar) op een droge plaats of zelfs in de diepvries.
Veel info kan u lezen op bijgevoegde link.