kitten kan bij eten van andere kat wat nu?

we hebben nu een kitten van 5 maanden zij heeft haar eigen kitten voer.
we hebben ook een kat van 4 jaar en omdat de kitten dit voer niet mag staat dit hoog op een kast, nu komen wij er dus achter dat de kitten op de kast kan springen en het eten van de oudere kat eet, hoe kunnen wij dit oplossen en is het echt zo erg dat de kitten de brokjes van de oudere kat opeet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger bestond er geen kittenvoer ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger bestond er ook geen antibiotica, daarom is het nu nog niet overbodig.

Antwoorden (6)

Het is niet erg voor je kitten. Je kat zal er minder happy mee zijn :p

Je zou ze op bepaalde tijden kunnen voeren, in de gaten houden, en dan de bakjes met brokjes in de kast zetten, waarna je dit na een paar uur weer herhaald. Zo weet je zeker dat ieder zijn portie krijgt en niets bij de ander weg kan bietsen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is niet zo erg hoor .....
Wij hebben hier poezen en katers van 4 maanden tot 17 jaar en sommige eten uit elkaars bakjes ... maar heb nog nooit echt problemen gehad .
Ze zijn allemaal gezond en fit genoeg ...
De één eet veel , de ander wat minder, ze weten zelf wanneer ze genoeg hebben gehad .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is geen ramp dat hij de brokjes van de volwassen kat eet
maar in het voer van de kitten zitten bouwstoffen die hij/zij nodig heeft tijdens de groei.
het beste kan je de beestjes even in aparte ruimten laten eten als dat mogelijk is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kitten is nu 5 mnd, en als het goed is wordt ze rond de 6 mnd gecastreerd.
na de castratie zou ik sowieso geen kittenvoer meer geven, omdat het dan sneller aanzet bij de kat.
wel zou ik eens goed kijken naar wat voor voer je geeft; geef geen supermarktvoer vol onnodige vulstoffen, maar voer met een behoorlijk vleesgehalte zoals eukanuba of iams.
het lijkt duurder, maar je kat heeft hier minder van nodig, plus de ontlasting is minder, en minder stinkend.
beide katten zullen zo niets tekort komen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kitten heeft voeding van de dierenarts omdat ze iedere keer moest spugen van ander voer, ze heeft voer van hills science plan is wel erg duur 1,5 kg kost al 18 euro maar ze spuugt in iig niet meer
maar nu vandaag begon ze weer te spugen en was haar ontlasting dun ben bang dat dit toch komt omdat ze de broken van de andere kat op eet en op bepaalde tijden voeren werkt ook gewoon niet, als ik aan het werk ben de hele dag kan mijn oudere kat niet eten omdat haar brokjes er niet staan:(
Rieneke1
11 jaar geleden
ah, je kitten staat op dieetvoer, dat had je er niet bijgezet.
dan is het niet de bedoeling dat ze het eten van de oudere kat eet.
er zit denk ik weinig anders op dan ook de oudere kat het voer voor je kitten te geven.
dat lijkt me geen probleem, maar overleg voor de zekerheid even met hills of je dierenarts.
Heel eenvoudig: meng gewoon wat kittenvoer met gewoon kattenvoer onder elkaar ;-) Zo krijgt je kitten zeker het kittenvoer binnen. Kittenvoer kan ook niet zoveel kwaad voor een gezonde (!) volwassen kat. Wij hebben onze vorige kat op volwassen leeftijd zelfs kittenvoer moeten geven op advies van de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee het is eigelijk heel gezond maar je moet het niet gaan mengen anders eet de volwassene kat niet meer dus moet je twee soorten bakjes maken eentje met kittenvoer en met echte katten voer niet te veel van kattenvoer en de andere alleen katten voer als dat niet werkt moet je zorgen dat je kitten even in de woonkamer blijft totdat de kat het opheeft of andersom